Ako još niste čuli za glitter koktele, to je novi koncept ispijanja koktela koji je trenutno popularan u svijetu! Poznata pića se maštovitom miksologijom pretvaraju u male svjetlucave galaksije u čaši koje su posljednjih mjesec dana preplavile društvene mreže! Jellyfish In Space ima i zanimljiv street food jelovnik iz cijeloga svijeta te je miksologiju doveo na zagrebački Kvatrić.
Više o konceptu i trendovima u svijetu čut ćemo od pokretača skroz neobičnog i maštovitog Jellya, poznatog zagrebačkog barmena, Tomislava Sulića.
S Tomislavom smo sjeli na razgovor, isprobavali različite vrste maštovitih koktela, hrane, te vodili zanimljiv razgovor o domaćoj i stranoj gastro sceni, te budućnosti gastronomije u Hrvatskoj.
Kako ste došli na ideju o pokretanju cocktail bara i street fooda?
Na ideju smo došli vrlo jednostavno, putovanjima po svijetu. Sve svjetske metropole imaju šarmantne barove i street food lokale koji su nama uvijek bili ugodni. Također, dio inspiracije došao je radom u Carpe Diemu na Hvaru, gdje smo vidjeli koliko su stranci puno opušteniji i neopterećeniji od naših ljudi. To smo uklopili u našu priču, cijeli taj koncept neopterećenosti i opuštenosti koji želimo približiti Zagrebu. Svatko može doći u naš bar i opustiti se u ugodnom interijeru, uživati u koktelima, sushiju, burgerima, spring rolicama te sezonskom meniju od svježih namirnica s lokalne tržnice Kvatrić. Dobrodošli su u bilo kojem izdanju, važno je samo da budu dobre volje i opušteni.
Tomislavovo veliko iskustvo na barskoj sceni pridonijelo je stvaranju maštovitih koktela za koje mislimo da razbuđuju monotonu svakodnevnicu.
Kakva vrsta street fooda je ponuđena u Jellyu?
Jelly, kako ga od milja zovemo, je uveo koncept ulične hrane iz cijelog svijeta. Iz Japana smo uzeli sushi i yakitori, južnoamerički i španjolski streetfood će isto biti u ponudi. Napravili smo Turek, svoju varijantu bureka od tri vrste ribe (tuna, losos, sabljarka) i to je jedan od noviteta na našoj gastro sceni.
Sva jela su izvedena na malo drugačiji način, kako bi razbijala monotoniju serviranja i ponude općenito. Važna je mašta i zaigranost kuhara, a uskoro krećemo i s jelovnikom koji će ovisiti o dnevnoj dostupnosti namirnica i tu će kuhari doći do izražaja sa svojom maštom i inovacijiom. Nešto slično kao i barmeni kojima dajemo slobodu u spravljanju pića i kreaciji dekoracija. Najvažnije je da se zabavljaju i uživaju u kreiranju kako bi gosti uživali i dobili dodanu vrijednost na svoj boravak u našem prostoru.
Kako ste se dosjetili ovako neobičnog imena za bar?
Tu nam je puno pomogla agencija Fabular. Došli smo im s nekim smjernicama koje želimo, a oni su dalje osmislili koncept.
Počela je proučavanjem lokacije i povijesti Kvatrića. Kao početnu točku u pronalasku inspiracije za priču i uređenje interijera bara uzimamo elemente iz secesije jer je to period u kojem se dogodio industrijski procvat Kvatrića. Ovaj pokret označava odcjepljenje od starih stilova. U smislu duha secesiju karakterizira individualna sloboda, jednostavnost, obogaćivanje sadržaja i dostupnost svim društvenim slojevima.
Inspirirani tom stranom povijesti, brandom smo htjeli stvoriti svojevrsni prekid od očekivanog i unijeti nešto potpuno neočekivano na scenu. Ekipa iz Fabulara je zbog razigranih, blagih i zakrivljenih linija koji karakteriziraju secesiju, te elemente povezala s najbližim životinjskim oblikom. Morskim bićem meduzom koja osim što živi na zemlji, živi i u svemiru. Nevjerojatan je podatak da je 1991. NASA pustila 2000 meduza u svemir i od tih 2000 nastalo je 60 tisuća i što je najzanimljivije, kad su meduze koje su rođene u svemiru vraćene na zemlju, bile su izgubljene. I baš kroz takve neočekivane podatke želimo buditi dobro raspoloženje naših gostiju. Cijela ta priča nama je bila baš super i povezali smo sve zajedno u smislu da kad netko ode od nas, osjeća se izgubljeno i uvijek se hoće vratiti, kroz smijeh nam je objasnio svoju zamisao Tomislav.
A tko vam je radio zanimljiv interijer?
Prijateljica i arhitektica Andrea Milovac pomogla nam je s interijerom koji smo zajednički osmislili, a jedan poznati domaći umjetnik (Kv-art.zg) je napravio sliku sprejom tehnikom na cigli.
Trenutno imamo oko 45 mjesta u nepušačkom i 45 mjesta u pušačkom dijelu."
Koji vam je cilj s Jellyem?
Cilj Jellya je da promoviramo barsku scenu u Hrvatskoj i da ljudima približimo kulturu ispijanja kvalitetnih koktela, a pogotovo u sinergiji s hranom. Sushi, tacosi, burgeri, čak i naša verzija bureka, sve je to hrana koja bi trebala biti dostupna svima u nekom obliku. Kad nadodamo još koktele, to daje lijepu zaokruženu priču i paletu okusa.
Koji su po vama najbolji (najdraži kokteli)?
Iako sam veliki fan škotskih whiskya, posebno single maltova, u koktelima volim dobar bourbon, pa mi tako i odabir omiljenih koktela ide u tom smjeru. Riječ je o Whiskey souru i Old fashionedu. Old fashioned je klasik koji jednostavno obožavam i paše mi u svako doba dana, dok je Whiskey sour jako dobro ljetno piće koje je idealno za odmor od vrućina. Osobno sam veliki fan Maker's Marka i mislim da je to najbolji bourbon za te koktele. Posebnost Makersa je u tome što je to originalni Kentucky bourbon koji je ručno proizveden u ograničenim količinama. Za razliku od drugih bourbona, Makers se proizvodi od crvene zimske pšenice, umjesto raži kako bi se postigao nježan i ugodan okus. Svatko tko ima želju popiti ili si napraviti jedan od ova dva koktela, neka obavezno zatraži da mu naprave od Maker's Marka, vidjet ćete kakva je razlika i nećete požaliti.
Sadržaj omogućio Maker's Mark.