Vlasnici restorana mislili su na sve pa upravo zato jelovnici izgledaju na točno određeni način. Iako svaki restoran ima svoj jelovnik, raspored ponude je otprilike isti, a tako je s razlogom. Sve tajne je na društvenoj mreži Quora otkrio Aaron Abramson, a pridružili su mu se još neki ljudi u komentarima.
"Jelovnici su puno više od običnog komada papira. Sve je unaprijed određeno, a na izradi jelovnika rade mnogi stručnjaci. Važno je da jelovnik prati brend, da se lako čita i najvažnije da donosi zaradu. Koriste skupa jela na početku jelovnika kako bi privukli ljude na ona jeftina", napisao je Aaron.
Uz to je i priložio sliku s objašnjenjima svake stavke na jelovniku na kojoj su ucrtane još neke zanimljive činjenice.
Tako je na primjer, boja slova prvo što ljudi uoče na jelovniku, a ona djeluje na idući način. Zelenu boju ljudi povezuju s time da je hrana svježa, dok narančasta potiče apetit. Žuta zaokuplja pažnju posjetitelja, dok crvena traži akciju i najčešće se nalazi kod hrane s najvišom cijenom.
Neki restorani u jelovnike na prvo mjesto stavljaju skuplja jela, kako bi se ostala činila jeftinima i pristupačnima.
Christopher Richards u komentarima je dodao: "Kada tražite piće s ledom, najčešće ćete dobiti puno leda kako bi u čaši bilo što manje tekućine. Najbolji primjer je McDonald's."
Još jedan korisnik Dhanush Ms je napisao kako je sve unaprijed određeno, od ulaska u restoran, preko boje zidova pa do glazbe koja svira. Također je dodao kako i tekst igra ulogu. Na primjer, navodno će ljudi prije naručiti hranu koja je napisana kurzivom, dok će podcrtane riječi dodatno privuči pažnju. Ljude posebno privlače imena jela koja u sebi sadrže članove obitelji, recimo "Bakini kolači".
Pogledajte kako paziti na težinu i nakon 50. godine života:
U cjenicima hrvatskih restorana cete uz to naci i; masne otiske jagodica, barem 30% jela i napitaka pogresno napisanih naziva, naborane i ofucane stranice, od ukupno 40 jela navedenih na cjeniku,37 ih nije u ponudi...itd.