Američki brendovi u zadnjih deset godina bilježe rast vrijednosti od 137 posto, a i Hrvati vole ono što dolazi preko bare. Brendovi koji dolaze iz Amerike čine 35 posto ukupne vrijednosti, a od top dvadeset najvrednijih svjetskih brendova njih sedamnaest dolazi iz Sjeverne Amerike, piše brendkultura.com. Coca-Cola i McDonald’s se i prošle godine, kao i 2006. i 2010., nalaze u top 10 brendova, a oni su definitivno nešto prema čemu se Amerika prepoznaje. Osim hrane, odjeća je apsolutni broj jedan kad je u pitanju prepoznatljivost, ali i ono što Hrvati često kupuju i dolazi iz Amerike. Među brendovima tu su Calvin Klein, čije donje rublje je predmet želje mnogih, zatim Ralph Lauren, čijeg prepoznatljivog konjića i igrača pola mnogi Hrvati nose na majicama. Tu je i Nike, a ako pitate tvrtku za istraživanje tržišta Moosylvania, na trećem je mjestu omiljenih brendova milenijalcima. Još je tu brendova odjeće za kojima Hrvati luduju, a cijeli svijet, pa i mi, ludi smo za Appleovim proizvodima, točnije iPhoneom. Ova tvrtka na istoj se listi našla na drugom mjestu.
Apple, Netflix, Amazon
Najvredniji brend na svijetu, američki Amazon, s trona je skinuo Apple i Google, a rezultati istraživanja koje je provela agencija Kantar i stigli su prošlog ljeta, kažu da brend Amazon vrijedi 315,5 milijardi dolara, što je skok za 52 posto u odnosu na prošlu godinu, i dovoljno da pretekne Apple (309,5 milijardi dolara) i Google (309 milijardi dolara). Gotovo svaki treći hrvatski potrošač kupuje preko interneta, kažu podaci europskih statističara, a najviše kupuju preko Amazona i eBaya.
Europsku premijeru iPhone je imao početkom 2008. Prvi Hrvat koji je nabavio iPhone bio je Zdenko Kuča, vlasnik tvrtke StudioQ koja se bavi grafičkim dizajnom, pisao je tada nacional.hr. Zdenko je suprugu u ljeto 2007. koja je bila u Americi zamolio da mu nabavi mobitel, a Hrvati su se strpjeli još nekoliko mjeseci. Apple je uspio u prvom vikendu prodati pola milijuna iPhoneova. U Hrvatskoj je 2008. kada je stigao, prodano više iPhone uređaja nego u Njemačkoj, s obzirom na broj stanovnika. Bio je to iPhone 3G, stajao je oko 700 kuna, a sada posljednji koji je u stigao u Hrvatsku, iPhone 11, stoji više od 14 tisuća kuna! Istraživanja iz 2015. kažu da je u to vrijeme svaki četvrti Hrvat imao iPhone.
Iz Amerike nam dolazi i omiljena razbibriga – Netflix, odnosno američki pružatelj internetskih streaming usluga na zahtjev. Jednostavnije, preko svog Netflix računa možete na televizoru, mobitelu, laptopu... gledati serije, filmove, dokumentarce, emisije... Što god želite! Netflix je postao toliko popularan da je čak postao i internetski “meme”. Danas “Netflix and chill” znači sve samo ne gledanje serija s partnerom. Ukratko, sve krene s Netflixom, a završava seksom ili nečim sličnim... Barem se tako šali internet, pa možda Netflix pomogne i u demografskoj slici Hrvatske. Broj pretplatnika na kraju 2018. godine bio je 137 milijuna, a u Hrvatsku je stigao 2016. Agencija CompariTech analizirala je dostupan katalog sadržaja na Netflixu u 78 zemalja. Prema podacima ove agencije, pretplatnici Netflixa iz Lijepe Naše na izbor imaju 1183 serije i 2617 filmova, dakle ukupno 3800 naslova. Za usporedbu, Netflixov katalog u SAD-u nudi više od 5800 naslova. To bi značilo da Hrvati imaju oko 35% manje izbora, pisao je bug.hr. Cijena osnovne pretplate u nas je 7,99 eura (oko 59 kuna), dok u SAD-u ona iznosi 7,99 dolara (ili 52,5 kuna).
Ne možemo pomisliti na Ameriku, a da se ne sjetimo Coca-Cole (pa čak i Božić povezujemo s njom). Najpoznatije je piće, a ujedno i druga najpoznatija riječ na svijetu – odmah poslije riječi “OK”. Prošle godine proslavila je 50. obljetnicu postojanja u Hrvatskoj. Kad bi imali neograničenu količinu novca i birali proizvod prema kvaliteti, 39 posto Hrvata pilo bi – Coca-Colu, kažu rezultati istraživanja o potrošnji gaziranih pića u proteklih nekoliko godina.
Nike ili možda Ralph Lauren
Vjerojatno nismo ni svjesni da gotovo sva odjeća koju nosimo dolazi iz Amerike. Brend koji je vjerojatno najpopularniji među sportašima, ali i među ljubiteljima mode je – Nike. Mladi Hrvati učinit će sve da stignu do najnovijih modela Nike tenisica, koje se ne mogu pronaći u našim dućanima, ali zato online shopovi nude sve i svašta.
Hrvatice obožavaju i Victoria’s Secret, a njihovo donje rublje, koje je i dalje najprodavanije na svijetu, možete kupiti u Aelia Duty Free trgovini u zagrebačkoj Zračnoj luci Franjo Tuđman. U ponudi ima donje rublje, modne dodatke poput torbica i ruksaka te parfeme i proizvode za njegu tijela.
Prepoznatljivi igrač pola na konju, krasi mnoge majice Hrvata. Brend je naravno, Ralph Lauren, a mogli bismo reći i da je svojevrsni statusni simbol među Hrvatima, nositi majicu s tim logom. Isto tako, i muškarci i žene u Hrvatskoj luduju za donjim rubljem Calvin Klein, koje možete nabaviti i u nekim dućanima. Od drugih modnih brendova koji su popularni u Hrvatskoj, a dolaze iz Amerike, treba spomenuti i Tommy Hilfiger, ali i Guess. Prije deset godina brend Guess stigao je u Hrvatsku i otad ima svoje obožavateljice koje vole njihov upečatljiv potpis. Oni koji vole klasiku odlučit će se, pak, za brend Levi’s i njihove traperice, a već godinama su popularne i Converse All Star tenisice, popularno zvane “starke”.
Među muškarcima vrlo je popularan brend Abercrombie and Fitch. Uz prepoznatljive pamučne trenirke i T-shirtove, parfemi su jedan od najjačih prodajnih aduta ovog američkog diva. Može se nabaviti samo online, a najjednostavnije je Hrvatima to učiniti s ASOS-a.
Mnogo je brendova koji su za sada zaobići Hrvatsku. No, jedan sa 140-godišnjom tradicijom, poznati američki brend kozmetike za njegu tijela, Vaseline, od ovog je ljeta dostupan i kod nas.
Jooj što bi nam bilo loše da nije bilo "priko bare"? Koliko ratova se nebi dogodilo? Coca cola? Tako zdravo piće? Nebi znali za haloween? i za druga s.anja!