Nakon što Hrvatska uđe u EU, što je dobro znati prije nego što se odlučite za kupnju tehničkih proizvoda u drugim zemljama Europske unije?
Nedostaci i kvarovi
Možda ćete neke proizvode u drugim zemljama moći kupiti po povoljnijim cijenama, ali to ne treba biti jedini uvjet za donošenje odluke o mogućoj kupnji. Naime, dobro je provjeriti postoji li mjesto na kojem se takav povoljnije kupljeni proizvod, primjerice, fotoaparat, računalo ili hladnjak, može popraviti ako se kojim slučajem pokvari.
– U zemljama EU postoji obvezna dvogodišnja garancija proizvođača i prodavača za nedostatke i kvarove. Pri tome postoji i dobrovoljna garancija kojom proizvođač ili prodavač može rok garancije produljiti na više godina. Proizvođači koji imaju jake marke traže sve moguće načine da produljenim rokovima dobrovoljnih garancija zadrže dotadašnje ili privuku nove kupce – pojasnio je Ilija Rkman iz saveza Potrošač. Primjerice, u Sloveniji možete proizvod kupljen bilo gdje u EU, ako ima pogrešku ili se pokvari, u roku od dvije godine od kupnje vratiti prodavaču, zamijeniti ga ili dati popraviti. Utvrdi li se pak da se proizvod ne može popraviti ili zamijeniti u razumnom roku, može se tražiti povrat novca ili smanjivanje cijene. Također, prema jamstvu Europske unije takav se proizvod, pokvari li se, može popraviti i u ovlaštenom servisu u Sloveniji.
EU-centar za potrošače
– Sve to postaje pitanje prekogranične reklamacije, što će nakon 1. srpnja odrađivati hrvatski Europski centar za potrošače. A Europska komisija upravo je raspisala javni natječaj za osnivanje toga tijela – kaže Rkman.