U hotelima svaki djelatnik gostu zahvali što je odsjeo baš u njihovu hotelu i koristio njihove usluge. U maloprodaji, gdje je promet najveći, četvrtina djelatnika svojim mušterijama ne zahvali, dok su bankovni službenici na posljednjem mjestu - trećina ih to ne čini. U povodu Svjetskog dana zahvale (International Thank you Day), koji se obilježava 11. siječnja, Heraklea, agencija specijalizirana za tajne kupce, istražila je koliko su djelatnici u raznim sektorima zahvaljivali svojim kupcima na posjetu ili kupnji u drugoj polovici 2010. godine. Pokazalo se da mnogi zanemare taj uljuđeni izraz završetka uspješne komunikacije.
Od tri različita sektora: bankarstva, hotelijerstva i maloprodaje, najbolji su rezultati zabilježeni u hotelijerstvu – tamo je, naime, svaki djelatnik zahvalio gostu što je odsjeo upravo u njihovu hotelu i koristio njihove usluge. Slijedi ga maloprodaja, gdje je kupcima zahvaljivalo 72% djelatnika, odnosno četvrtina djelatnika u maloprodaji kupcima nije zahvalila. Na posljednjem se mjestu smjestilo bankarstvo - djelatnost u kojoj je zahvala iznimno bitna, budući da su proizvodi i usluge koji se nude u ovoj djelatnosti iznimno slični. Tamo je klijentima na dolasku zahvalilo 66% djelatnika, odnosno trećina to nije učinila.
- Zahvala je svakako najbolji način završetka suradnje jer kupcu pruža osjećaj vrijednosti što uvelike pojačava njegovu namjeru povratka i ponovne kupnje, a to pokazuje ostvarivanje dugoročnih odnosa te se odražava na uspješnost poslovanja. Svi znamo koliko je zahvala važna za završetak uspješne komunikacije. S druge strane, svi volimo kad nam netko zahvali kad ga poslužimo, učinimo mu uslugu, pomognemo mu… Jesmo li svjesni koliko ta mala riječ, koja se uči još u najranijoj dobi, može značiti za nekoga? - podsjećaju iz Heraklee.