Novo istraživanje LinkedIna otkrilo je da se gotovo polovici radnika ugodnije otvarati kolegama na radnom mjestu, dijeleći emocije poput humora, frustracije i tuge te da se 65 posto njih zbog toga osjeća produktivnije. Dok je najčešća emocija koju kolege na poslu dijele - humor, oni mogu biti i ranjiviji na radnom mjestu, što pomaže u ublažavanju stresa i tjeskobe, piše Metro.
Konobari poručuju: Nemojte ovo raditi, od toga nam se diže kosa na glavi!
Zapravo, više od polovice ljudi osjećalo se sposobnima da daju do znanja šefu kada se osjećaju preopterećeno i kažu da ih je to što su više otvoreni sa svojim osjećajima na poslu, učinilo manje tjeskobnima. Gotovo dvije trećine, odnosno 63 posto njih kaže da se osjeća dovoljno ugodno da razgovaraju o svojoj obitelji, 53 posto njih može razgovarati o žalovanju, 48 posto njih o stresu i preopterećenosti svime, i 45 posto njih o mentalnom zdravlju, pri čemu je dvije trećine njih reklo da su plakali pred kolegama i šefom.
No, svejedno postoji jasna stigma oko pokazivanja negativnih emocija na radnom mjestu, a oko trećina njih kaže da se ne mogu istinski otvoriti zbog straha da će ih se smatrati nesposobnima (35 posto), dok se njih 32 posto boji osude od strane kolega.
Oko 43 posto zaposlenika navelo je poboljšanu ravnotežu između poslovnog i privatnog života, 32 posto njih bolju emocionalnu podršku, a 31 posto njih empatičnu kulturu tvrtke, kao ključne stavke za otvorenije radno mjesto. Zanimljivo je da osam od deset radnika vjeruje da je humor najvažniji čimbenik za kulturu tvrtke, a 69 posto njih traži da ga se više koristi na radnom mjestu, što je dovelo do toga da LinkedIn uvede smiješnu reakciju koja se može upotrijebiti za reakciju na objave na stranici.
Međutim, postoji jasan generacijski jaz, s 22 posto najmlađih radnika u dobi do 24 godine, koji vjeruju da ćete, ako ste duhoviti na poslu, brže napredovati. Taj jaz očit je i među onima koji pričaju viceve u uredu, pri čemu 18 posto onih od 55 i više godina, tvrdi da to nikada nisu učinili, u usporedbi s 2 posto generacije z i milenijalaca.
- Glavna prednost toga što granica između posla i privatnog života više nije tako oštra, je što se ljudi osjećaju kao da mogu pokazati više ranjivosti i otvorenosti jedni prema drugima. Svi smo mi ljudi i u redu je, čak i za profesionalce, pokazati svoje ranjive i duhovite strane gdje god se našli, pa tako to uključuje i posao - objasnila je Charlotte Davies, jedna od autora istraživanja i stručnjakinju za karijeru.
Oprezno kod online kupnje: Savjeti stručnjaka da izbjegnete zamke trgovaca!