Vrhovni sud u Karlshrueu krajem prošlog tjedna donio je odluku po kojoj Fifa nema pravo jedina koristiti tri njemačke varijante slogana Svjetsko prvenstvo (WM 2006, WM Deutchland i Fussball Deutchland 2006). U obrazloženju odluke stoji kako se radi o riječima koje su povezane općenito sa sportskim događajima, a ne sa samom Fifom.
Sudsku parnicu protiv nogometne organizacije pokrenuo je talijansko-njemački proizvođač slatkiša Frerrero smatrajući da je odluka Saveznog suda u Hamburgu donesena godinu dana ranije bila nepoštena. Prema toj odluci Ferreru i svim drugim kompanijama, koje nisu sponzori SP-a, bilo je zabranjeno korištenje navedenih slogana.
Termin SP ne pripada ekskluzivno samo Fifi. To je kao da Papa i Vatikan pokušaju patentirati termine Uskrs ili Božić, kazao je za Deutche Welle službeni predstavnik Ferrera. Odluci iz Karlshruea najviše se obradovalo crno tržište koje će sada postati legalno dok Fifu očekuju brojni problemi jer su sponzori, koji su imali ekskluzivna prava već najavili tužbe ukolko im se ne vrati 20 posto od uloženih sredstava.
Odluka nije dobra za sport jer bi sada oni koji su željeli oglašavati svoje kompanije i pomoći nogometu mogli otići jer im mi više ne možemo garanatirati da će biti jedini koji će polagati pravo na naše slogane, iznio je svoje viđenje glavni tajnik Fife Urs Linsi.
Iako ulaže puno u popularizaciju najvažnije sporedne stvari na svijetu, Fifu prati glas kao jedne od najgramzivnijih organizacija koja će doslovno i nebo predstaviti kao svoj prostor. Naime, tijekom utakmice Kupa konfederacija prošle godine na nebu iznad stadiona u Nurnbergu pojavio se zeppelin sa neželjenim oglašivačem na što je Fifa reagirala hitnim sastankom na kojem je zaključeno da je i nebo iznad stadiona, kojima su usput rečeno ukinuli reklamne nazive, njihovo!?
Nogomet je, čini se, postao biznis u kojem se ne preže od ničega kako bi se zaradilo, a ni Hrvati nisu iznimke. Ide se toliko daleko da je postalo normalno da nam Niko Kranjčar za volanom poručuje kako je dotična piva zakon, ali što možemo kad je zakon odlučio da je ista prehrambeni proizvod, premda ga već od jedne ispijene kršite.
Brojke
3.124.976 komada ilegalnih aritikala s oznakom SP-a zaplijenjeno je prije prvenstva 2002. godine
1881. optužba je podignuta zbog puštanja u opticaj lažnih artikala na SP-u 2002
600 milijuna eura je svota koju ulaže Fifa za SP u Njemačkoj
45 milijuna eura uložio je svaki od najvećih sponzora SP-a
13 milijuna eura uložio je svaki od 6 njemačkih sponzora koji sada traže povrat od 20 posto
'Poraz' 2000. i 2003.
Parnica koju je izgubila u Karlshrueu nije prva te vrste za Fifu. Netom pred početak SP-a za žene 2003. u Americi na isti način ih je porazio Nike. Fifa ih je tužila za korištenje slogana USA 2003, ali je sud njihovu tužbu odbacio kao neutemeljeu. U sličnoj situaciji bila je i UEFA pred EP 2000. kada je također poražena od proizvođača tekstila koji su koristili slogan Euro 2000.