Predstavnici četiriju ministarstava, ugledni gospodarstvenici, predsjednik HOO-a i nekolicina vrhunskih sportaša (Primorac, Kožulj, Bilić-Nakić) debatirali su o ulozi sporta u brendiranju Hrvatske i zaključili da su sportaši najuočljiviji veleposlanici Hrvatske u svijetu.
Sportaši ispred svih
- U Hrvatskoj se u sport ulaže dvije milijarde kuna i volio bih vidjeti studiju o tome koliko sport pridonosi rastu bruto domaćeg proizvoda. Letonci su očito takvu studiju izradili jer su, baš u vrijeme kada preuzimaju predsjedanje EU, odlučili pojačati ulaganje u sport – kazao je ministar Jovanović.
Dr. sc. Miroslav Mandić s Ekonomije ustvrdio je da nema zemlje koja ne koristi sport u svom brendiranju istaknuvši primjer Novog Zelanda gdje se vodi rasprava o tome da i državna zastava ubuduće ima simbole nacionalne ragbi momčadi. Bivši plivač Gordan Kožulj pričao nam je pak o tome kako je jedna dobra promotivna kampanja (Follow me to Croatia) negdje zapela:
– U ime Kluba olimpijaca dogovorili smo sudjelovanje vodećih nogometaša, rukometaša, tenisača, Kostelićevih, no projekt je zapeo na nedostatku sinergije između nadležnih ministarstava.
Moderator tribine Ante Bogdanić iznio je rezultate istraživanja o tome tko najviše pridonosi promociji. Na skali od jedan do pet najviše ocjene dobili su sportaši (4,5), ispred znanstvenika (3,9), umjetnika (3,3)..., pri čemu čak 75 posto ispitanika vjeruje da se sportaše može koristiti još više.
Najslikovitiju priču o snazi sportaša ispričao je doministar sporta Petar Skansi:
– Bio sam trener Benettona kada je Toni Kukoč potpisao petogodišnji ugovor na 15 milijuna USD. Gazda nas je pozvao na ručak i rekao: \"Što se mene tiče, naš je posao završen jer je ta vijest obišla svijet, objavilo ju je čak 45 televizijskih kanala samo u SAD-u\".
Ivica na sajmu turizma
Igor Borojević iz Hrvatske turističke zajednice govorio je da su neki naši nogometaši (Rakitić, Modrić, Šimunić) snimali vinjete za njihovu stranicu i da je Ivica Kostelić bio gost hrvatskog štanda na sajmu turizma u Münchenu. Zdenka Šutak iz Ministarstva turizma pohvalila se da se rade istraživanja u 18 najzanimljivijih zemalja koji su sportovi najpopularniji i koji bi naši sportaši mogli biti zanimljivi kao manekeni. Nažalost, sve je to nedostatno i sporo. Dok se stranci našim sportašima dive, naši projekti debelo kasne.