Nekima se čini da je to žabac, pa makar je plav, nekima da je svemirac, ali nije ni jedno ni drugo. Maskota Europskog vaterpolskog prvenstva, koje će se od 29. kolovoza do 11. rujna održati u Zagrebu, zapravo je kapljica vode koja je s dizajnerskih papira iz Studija Rašić jurnula u svijet.
– Prije toga je dobila ruke i noge, a još prije glavu, oči i usta – objašnjava Marko Rašić, jedan od troje dizajnera i petero zaposlenika Studija Rašić u kojemu je dizajnerski oblikovan znak zagrebačkog prvenstva i njegova maskota.
Lopta u središtu znaka
– Kako se vaterpolo igra u vodi, željeli smo da i znak i maskota budu povezani s njom. Na znaku su radili svi naši dizajneri, dakle i Vedrana Vrabec i moj otac Ante, a na maskoti najviše ja. U središtu znaka je vaterpolska lopta koja je na centru bazena i prije početka svake utakmice. I ta je lopta, naravno, malo uzburkala vodu oko sebe. Tako smo željeli prikazati dinamiku lopte i igre – ističe Marko.
Napominje da su im organizatori prvenstva prilikom narudžbe dali slobodne ruke, ali i znak i maskotu morao je odobriti Len. No, u središtu Lena u Luxembourgu nisu imali nikakve primjedbe, dapače bili su iznimno zadovoljni i znakom i maskotom.
Dizajnirali i knjigu
Maskoti su ubrzo, u suradnji s organizatorima, dali ime Zepi (kratica od: Zagreb, Europsko prvenstvo), a mi smo joj u Večernjaku – da se naglasi njezino podrijetlo – dali i prezime Vodenković.
Studio Rašić dao je i idejno rješenje medalja koje će se dijeliti na Europskom prvenstvu, kao i knjige koja će uskoro izaći iz tiska "Sto godina hrvatskog vaterpola".
– Bio mi je zapravo užitak raditi na ovim skicama jer sam i sâm veliki zaljubljenik u vaterpolo. Taj je sport doista poseban – naglasio je mladi dizajner Marko koji je, kao i čitav Studio Rašić, dobitnik mnogih dizajnerskih priznanja.
– Kako se vaterpolo igra u vodi, krenuli smo od molekule vode, tj. od njezine kemijske formule H2O. Kad smo to stavili na papir, od kisika je nastala glava, a od po jednog atoma vodika s obje strane - oči. I maskota je bila gotova, poslije smo je samo dorađivali i u suradnji s organizatorima dali joj ime - objasnio je Zepijev dizajnerski otac Marko Rašić.
katastrofa - to je kad se ovakav posal umjesto kroz natjecaj daje po babi i stricu - ovo je u dizajnerskom i pogotovo likovnom smislu daleko nanemastovitija maskota neke sportske priredbe, krizanac vanzemaljca, nemusto nacrtane zabe i gingerbread man-a, a s \"kapljicom\" nema veze cak ni da se uz nju dijeli letak s objasnjenjem...i jos je autor ove infantilne sprdacine isprical cijelu \"bajku\" o nastanku...