Željeznica

Drama u HŽ-u: bitka sindikata za 150 milijuna kuna

vlak
Davor Puklavec/PIXSELL
12.02.2012.
u 09:00

Sindikat infrastrukture dobio je spor protiv uprave i tri sindikata jer su aneks kolektivnog ugovora o plaćama potpisali bez njih

Sindikat infrastrukture Hrvatskih željeznica (SIHZ) tužio je HŽ Infrastrukturu i tri sindikata koja također djeluju u toj tvrtki zbog aneksa kolektivnog ugovora i dobio spor vrijedan oko 150 milijuna kuna!

Pregovarački odbori

Budući da su tužene strane i sindikati, a riječ je o Sindikatu hrvatskih željezničara (SHŽ), Sindikatu željezničara Hrvatske (SŽH) i Sindikatu prometnika vlakova Hrvatske (SPPVH) koji su s upravom tvrtke potpisali sporni aneks Kolektivnog ugovora, prema tumačenjima pravnih stručnjaka s kojima se konzultirala uprava HŽ Infrastrukture, tih 150 milijuna kuna koje treba radnicima tvrtke isplatiti trebale bi snositi sve četiri tužene strane, dakle i sindikati, i to u ravnomjernom iznosu od po 37 milijuna kuna.

Predsjednik SIHZ-a Nikola Rubčić objašnjava da su tužili upravu i tri sindikata jer nisu kod potpisivanja spornog aneksa Kolektivnog ugovora potkraj 2008. godine poštovali proceduru. Sporni aneks su, naime, potpisala tri sindikata, bez SIHZ-a, iako su za njegovo pregovaranje i potpisivanje morali biti formirani pregovarački odbori sastavljeni od sva četiri sindikata koja djeluju u toj tvrtki. Rubčić pritom napominje da je njegov sindikat najveći u HŽ Infrastrukturi, s najvećim brojem članova. Objašnjava da su sindikati s upravom tvrtke potkraj 2007. godine potpisali Aneks 1 kolektivnog ugovora kojim se radnicima povećavaju plaće šest posto, svake godine.

No kako je nastupila recesija, početkom 2008. godine potpisuju Aneks 2 kojim se određuje smanjenje od 0,35 posto na povećanje cijene sata rada te da će Aneks 1 stupiti na snagu do konca 2008. godine kad se steknu uvjeti kroz smanjenje rashoda i povećanje prihoda. No krajem 2008. godine dolazi do spornog Aneksa 3, koji SIHZ ne potpisuje, a kojim se produljuje primjene Aneksa 2 pa ne dolazi do povećanja plaća od šest posto, a i dalje se smanjuje povećanje cijene sata rada.

– Nismo htjeli potpisati Aneks 3 jer je bio štetan za naše radnike, nisu oni bili krivi nizašto – objašnjava Rubčić. Na tužbu protiv uprave i sindikalnih kolega su se odlučili, dodaje, isključivo zbog borbe za pravo i poštovanje zakona i podzakonskih akata.

Prvostupanjsku presudu SIHZ je izgubio, ali zato je nakon žalbe dobio drugostupanjsku u svoju korist.

– Prvostupanjsku presudu smo izgubili jer su drugi lagali da je na potpisivanju bio pregovarački tim. Nakon što sam ih pitao na drugostupanjskom sudu jesam li ja bio tamo, priznali su da nisam i tako smo dobili presudu – kaže Rubčić. Svjestan je, dodaje, da je riječ o velikom iznosu novca koji bi mogao ugroziti poslovanje cijelog HŽ-a, pa je spreman na razgovore i kompromise.

Ne žele razgovarati

Sadašnji predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Branimir Jerneić naslijedio je taj spor od svog prethodnika jer je na čelo te tvrtke došao u rujnu 2009. godine. – Cilj nam je uvesti reda u cijelu tvrtku. A što se tiče spora, trenutačno tražimo pravne lijekove kako bismo ga revidirali premda je riječ o drugostupanjskoj presudi – objašnjava Jerneić. Bivši predsjednik uprave HŽ Infrastrukture koji je potpisao sporni aneks, Mijat Kurtušić kaže da se ništa nije radilo bez pravne službe i bez uputa Ministarstva. Tajnik SPPVH-a Anto Iličić nije htio s nama razgovarati, a šef SŽH-a Branko Kreš jučer nam je bio nedostupan.

Ključne riječi

Komentara 44

PI
piranha2
20:42 12.02.2012.

evo svim aonima kji misle da su radničke plače na hž-u velike.porezna kartica za prošlu ogdinu-30 godina radnog staža, srednja stručna sprema-55780 kn netto godišnje ok tko voli nek izvoli-rad po 14 i više sati dnevno-zaboravite plačanje prekovremenih

CV
CENZURIRANO_VL
16:56 13.02.2012.

piranha2 gle ako je tebi 4800kn koji dobivaju NKV, KV, NSS radnici crkavica, što bi onda trebale reći npr. one jadne blagajnice koje rade u privatnom sektoru vrlo često za minimalac?! Koliko vaše nekulturne blagajnice na gl. kolodvoru imaju plaću, ima ih \"gro\" a uvijek ih radi dvije-tri, ostale sjede ili su na kavi.. A što bi prometnici trebali imati najmoderniju opremu i još veću plaću, za još veće kašnjenje vlakova?! Vlakovi kasne zbog loše infrastrukture, loših vlakova, loše organizacije i loših prometnika. Kad bolje razmislim savjetujte svojoj djeci da idu u željezničke škole, uz neku vezicu nekog debelog direktorčića u HŽ-u to je isplativije nego ići na faks.

MA
matko78
15:54 12.02.2012.

eeeee kad bi maknuli puste menangere i šefove s prosjeka plaća, tada bi se vidjelo da prosječna plaća na HŽ-u je ispod državnog prosjeka!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije