Europska komisija odobrila je danas sufinanciranje projekta obnove voznog parka HŽ Putničkog prijevoza sa 21 novim elektromotornim vlakom u iznosu od 119,3 milijuna eura.
U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture kažu da će HŽPP ovim projektom modernizirati svoj vozni park s 21 novim elektromotornim vlakom (11 gradsko-prigradskih i 10 regionalnih) koji će putnicima pružiti veću udobnost, smanjiti vrijeme putovanja, osigurati veći kapacitet i pouzdaniji prijevoz te na taj način poboljšati konkurentnost pruženih putničkih usluga. Cilj ovog projekta je, poručuju iz Ministarstva, poboljšanje regionalne povezanosti i mobilnosti radi boljeg pristupa tržištu rada i uslugama u većim gradskim centrima. Osim toga, projekt je usmjeren i na osiguranje učinkovitijeg i konkurentnijeg željezničkog putničkog prijevoza koji će doprinijeti održivosti prometnog sustava u Republici Hrvatskoj.
Nakon ovog odobrenja slijedi potpisivanje Ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava između Ministarstva mora, prometa i infrastrukture, Središnje agencije za financiranje i ugovaranje programa i projekata Europske unije i HŽPP-a kao korisnika ovog projekta.
Ovaj projekt dio je velikog investicijskog ulaganja u revitalizaciju željeznica koji provodi Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture u suradnji s državnim društvima iz sustava Hrvatskih željeznica. Očekuje se kako će do 2030. godine u željeznički sektor biti uloženo ukupno 3,5 milijarde eura koje se najvećim dijelom osiguravaju iz EU fondova.
Opet? Sjećam se kada su gurani niskopodni te da će ići brže i kvalitetnije. Ništa se promjenilo nije niti se učilo na greškama jer isti ljudi sjede na istim mjestima i odlučuju o tome. Vlak ne može brzo i kvalitetno ići ukoliko nema kvalitetnu prugu. Prvo pruge treba obnoviti pa će i ovi stari ići brže. Točka.