Korisnicima koji raskinu ugovor s teleoperaterom bez naknade za prijevremeni raskid, a uređaj još nisu otplatili već je predviđena otplata u mjesečnim obrocima, mora i dalje biti omogućeno plaćanje mobitela prema prvobitnom otplatnom planu, objašnjavaju u HAKOM-u. Oglasili su se, kako navode u priopćenju, jer su informacije u medijima o sudbini mobilnog uređaja prilikom raskida ugovora nedovoljno precizne i ponekad proturječne.
HAKOM navodi kako jednokratna otplata mobilnog uređaja ne može biti nametnuta – dakle, dopuštena je isključivo u slučaju izbora samog korisnika. Pritom je operator, čiji se pretplatnički ugovor raskida, na zahtjev korisnika dužan omogućiti otključavanje uređaja, to jest daljnju uporabu uređaja u drugim mrežama bez naknade u roku od 15 dana.
U slučaju želje za raskidom pretplatničkog ugovora za postojeći tarifni model, korisnici u dogovoru s operatorom mogu prijeći na korištenje nekog drugog tarifnog modela (uključujući i model unaprijed plaćene usluge – "prepaid usluga") ili mogu podnijeti zahtjev za prijenos broja kod nekog drugog operatora, što ujedno predstavlja raskid postojećeg ugovora. HAKOM napominje da je trajni gubitak broja kod raskida ugovora moguć samo ako korisnik u cijelosti odluči prestati koristiti mobilne usluge, odnosno ako raskine ugovor i pri tome ne ugovori nastavak uporabe broja u sklopu neke druge tarife.
>> HAKOM postaje Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti
Tko će objasniti zašto HAKOM ne reagira kda proteknu 12 ili 24 mjeseca pretplate i uređaj se otplati a pretplata godinama ostaje ista unatoć tome što je uređaj otplačen.