PREMJEŠTAJ TRUPA I OPREME

Gradonačelnik Hamburga upozorio: U slučaju krize NATO-a, ovaj tunel bit će ključan

A7 at the Elbtunnel is closed in the northbound direction
Foto: Jonas Walzberg/DPA
1/6
07.01.2025.
u 09:48

U scenariju krize - u kojem bi NATO bio prisiljen premjestiti velike formacije trupa i materijala na svoje istočne granice kako bi odvratio Rusiju od daljnje eskalacije - ključnu ulogu imao bi tunel Labe

Sa svojom lukom i željezničkim čvorištima, Hamburg se smatra jednim od najvažnijih logističkih centara u Njemačkoj, a važnost ovog grada bila bi samo povećana u slučaju krize NATO-a. Naime, i bez direktnog uplitanja Zapada u sukob Rusije i Ukrajine, gradonačelnik Hamburga Peter Tschentscher priprema svoje građane na scenarije koje bi mogli uvelike promijeniti njihovu svakodnevnicu. 

U scenariju krize - u kojem bi NATO bio prisiljen premjestiti velike formacije trupa i materijala na svoje istočne granice kako bi odvratio Rusiju od daljnje eskalacije - ključnu ulogu imao bi tunel ispod rijeke Labe, smatra gradonačelnik. Tu infrastrukturu, objasnio je za njemačke medije, koristila bi isključivo vojska za prijevoz vozila, vojnika i opreme.

- Sve to dovelo bi do ograničenja civilne uporabe luke, autocesta i tunela Labe - kaže Tschentscher, potpuno svjestan sporazuma NATO-a prema kojima je grad obvezan osigurati tranzit savezničkih trupa te sav smještaj, gorivo i hranu, prenosi Bild. Tunel Elba stoga bi bio ključan jer povezuje Hamburg s okolnim područjima.

Inače, prvi tunel ispod rijeke Labe otvoren je još 1911. godine te se koristio za prelazak pješaka, biciklista i vozila, a 1975. godine otvorena je i prva cijev novog i modernijeg tunela kojim se nastojalo rasteretiti veliki priljev vozila koji prolaze. Moderni tunel trenutno ima četiri cijevi, a svaka cijev ima po dvije prometne trake. Međutim, dođe li do ove odluke NATO-a i brzog premještaja trupa, posljedice bi se osjetile u cijeloj Njemačkoj, a potom i u cijeloj Europi. 

- Moramo se osigurati kako bismo nastavili primati dovoljne zalihe u tom scenariju kako bi ne bi bilo uskih grla, kao što je to bilo primjerice u vrijeme blokade Sueskog kanala ili za vrijeme Covida - objašnjava gradonačelnik. 

Inače, i danas se što rjeđe poseže za zatvaranjem ovog tunela kroz kojeg prolazi na dnevnoj bazi oko 120.000 vozila. Posljednji put kada su sve četiri cijevi bile zatvorene je bilo početkom prosinca i to na 31 sat, a takvi radovi planiraju se mjesecima kako bi bilo što manje poremećaja.

>> FOTO Motaj, motaj, dobar! Na livadu blizu Bjelovara istovarili MiG i helikopter Mi-24. Ali imaju dobar razlog

A7 at the Elbtunnel is closed in the northbound direction
1/16
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije