Gradnja mosta na rijeci Korani koji bi trebao biti dio brze ceste Mostanje – Vukmanićki Cerovac počela je u siječnju 2007. Radovi vrijedni 48,16 milijuna kuna (bez PDV-a) završeni su u previđenom roku, u rujnu 2009. No, i devet godina nakon toga ni s jedne strane mosta nisu sagrađene ceste, odnosno od planiranih 6,2 kilometra brze ceste sagrađena su dosad samo ta 304 metra mosta.
Ministar gospodarstva
A taj je most, u javnosti poznat kao Vukelićev most, nazvan po pokojnom Branku Vukeliću koji je u vrijeme njegove gradnje bio visokopozicionirani član HDZ-a. Vukelić je bio gradonačelnik Karlovca, potom ministar gospodarstva pa zatim ministar obrane. Vukelić je bio veliki zagovornik gradnje brze ceste od Mostanja do Vukmanićkog Cerovca, u kojem je živio. Kad su mediji još 2009. godine pisali o Vukelićevu mostu koji ne vodi nikamo, iz Hrvatskih cesta tada su gradnju brze ceste, koja uključuje i taj most, opravdavali rasterećenjem gradskih prometnica koje su, kako su naveli, desetljećima bile zagušene vozilima koja su prolazila kroz samo središte Karlovca. Naveli su da je most preko rijeke Korane najzahtjevniji objekt na toj dionici i da je rok koji je potreban za gradnju mosta najdulji. Gradnju prvo mosta pa zatim trase opravdavali su i smanjenjem troškova gradnje ostatka trase.
– Komunikacija mostom preko rijeke neophodna jer bi putevi dopreme materijala bili neusporedivo kraći te time ukupan zahvat znatno jeftiniji – naveli su iz HC-a 2009. godine. Dodali su da će se dovršetak cjelokupne dionice prilagoditi realnim financijskim mogućnostima, u skladu s izdanom građevinskom dozvolom, i da to uključuje gradnju i rješavanje imovinskopravnih odnosa.
No financijske mogućnosti o kojima su govorili prije devet godina u Cestama nisu bile dovoljne za nastavak gradnje te brze ceste jer je to bilo vrijeme ekonomske krize, kada su zbog pomanjkanja novca zaustavljeni brojni projekti u Hrvatskoj. Osim toga, ispostavilo se u međuvremenu da gradnja trase nema smisla bez gradnje i nasipa za obranu od poplava koje prijete na tom području. Stoga su se u taj projekt uključile i Hrvatske vode. U Hrvatskim cestama pak kažu da trenutačno rade na projektiranju, noveliranju i ishođenju dozvola kako bi mogli započeti s gradnjom brze ceste Mostanje – Vukmanićki Cerovac. Objašnjavaju da je razlog trajanja pripreme dokumentacije za taj projekt potreba noveliranja dokumentacije i ishođenja izmjene i dopune potrebnih dozvola, i to zbog faznosti projekta.
Naime, Hrvatske su ceste investitor gradnje brze ceste, a Hrvatske vode investitor gradnje obrambenih nasipa. U Cestama kažu da je Programom građenja i održavanja državnih cesta 2020. godine planiran početak gradnje brze ceste Mostanje – Vukmanićki Cerovac. Procijenjena vrijednost radova je 80 milijuna kuna bez PDV-a.
Tragedija u Turnju
Most na Korani koji ne vodi nikamo u međuvremenu je bio i “opljačkan” pa su tako lopovi jednom prilikom s njega poskidali slivničke rešetke i bakrene spojeve za uzemljenje, a prema policijskoj procjeni, šteta je iznosila oko 95.000 kuna.
Gradnja brze ceste Mostanje – Vukmanićki Cerovac ovih se dana pak ponovno aktualizirala nakon prometne nesreće u Turnju u kojoj je poginuo desetogodišnji dječak. Stanovnici te gradske četvrti Karlovca, kroz koju prolaze brojna vozila koja se koriste starom cestom prema moru, rješenje svojih prometnih problema s kojim se svakodnevno bore vide upravo u gradnji te brze ceste na koju bi se preusmjerio promet iz njihove četvrti. A tako bi i Vukelićev most napokon dobio smisao.
>> Pogledajte u kakvom su stanju zagrebački mostovi
Zanimljivo da imaju i u srbiji isti slucaj sa mostom.....ko da imaju i oni HDZ!