Projekt je pod pokroviteljstvom Ministarstva zaštite okoliša i energetike, a glavni urednik National Geographica Hrvatska, Hrvoje Prćić pozvao je u subotu, 25. travnja, točno u podne, putem profila magazina na Facebooku, sve pojedince, tvrtke, ustanove i organizacije da nominiraju projekte, aktivnosti, proizvode, osobe, gospodarstvenike, znanstvenike, studente, amatere i profesionalce koji svojim postignućima najbolje oslikavaju, promoviraju i podržavaju ciljeve održivog razvoja u društvu znanja.
Moto National Geographica je „Nadahnjujemo ljude da skrbe o svom planetu“, a Ujedinjeni narodi su utvrdili 17 ciljeva održivog razvoja koji će osigurati opstanak i planeta Zemlje i ljudske civilizacije.
„To su bili poticaji da pokrenemo akciju 'žutog tepiha'! Za razliku od 'crvenog tepiha', kojim kroče znamenite i popularne osobe iz svijeta estrade, sporta, politike, žutim će tepihom kročiti osobe iz domena znanosti, obrazovanja, gospodarstva, svakodnevnog života i aktivnosti, osobe koje nam možda nisu poznate, koje možda nisu slavne, ali to nedvojbeno zaslužuju biti jer svojim radom i postignućima pridonose napretku i održivosti planeta i naše uljudbe. Oni su pravi celebrityji budućnosti!“ istaknuo je Hrvoje Prćić, glavni urednik National Geographica Hrvatska.
Podršku projektu dala je i Leonarda Šmigmator, maturantica V. gimnazije u Zagrebu i jedna od vodećih aktivistica u inicijativi mladih Fridays For Future Hrvatska, koji se zalažu da se vladajući suoče s problemom klimatskih promjena te da napokon nešto poduzmu, kao i da se Hrvatska pridruži svjetskom trendu prelaska na zelenu energiju. Leonarda je dobitnica nagrade Žuti okvir za 2019. godinu u kategoriji – Klimatske promjene.
„Velika mi je čast biti dio takve družine, skupine predivnih ljudi koja se bori za bolji život, nas, naše djece, cjelokupnog čovječanstva i cijele budućnosti našeg planeta. Ovim putem želim pozvati sve tvrtke koje se bave održivim razvojem da se uključe u ovu predivnu inicijativu i sve pojedince da se malo osvrnu na svoj utjecaj, na samo napredovanje klimatskih promjena i da ga pokušaju smanjiti koliko je to moguće. Malim promjenama možemo doći do velike promjene, a ta velika promjena može napraviti naš život puno, puno boljim,“ kazala je Leonarda.
Nominacije traju od 25. travnja do 20. studenoga, kada će stručni žiri odlučiti tko je dobitnik 'Žutog okvira' u navedenim kategorijama za 2020. godinu. Nagrade će biti uručene na svečanoj dodjeli sa žutim tepihom u prosincu ove godine pojedincima, timovima, tvrtkama, institucijama, organizacijama, udrugama, amaterima i profesionalcima koji su znakovito pridonijeli u jednom od 17 ciljeva održivog razvoja. Prijedlozi s obrazloženjem nominiranog kandidata mogu se poslati na e-mail: zutiokvir@adriamedia.hr, a sve informacije nalaze se na micrositeu projekta.
Godišnja nagrada Žuti okvir za 2019. godinu dodijeljena je sredinom prosinca u Hrvatskom glazbenom zavodu, u 17 kategorija održivog razvoja, sa oko 60 nominiranih iz cijele Hrvatske. Bilo je i suza radosnica i oduševljenja, što napokon oni koji rade za budućnost dobivaju priznanje za svoj rad.
Tema kojom će se najviše baviti projekt Žuti okvir ove godine je CIRKULARNA EKONOMIJA, koja je ključna za cjelokupni održivi razvoj. Dakako, poziv za nominiranje odnosi se na radove u svih 17 kategorija održivog razvoja, a kružno gospodarstvo je tema kojoj će se obratiti posebna pozornost u pratećim promotivnim i edukativnim aktivnostima.
Svjedočimo razornim klimatskim promjenama, svakodnevnom izumiranju biljnih i životinjskih vrsta, nestajanju resursa poput pitke vode, sve većem broju osiromašenih ljudi koji ne žive dostojno čovjeka. Zato svi mi, pojedinci, tvrtke, organizacije, ustanove moramo učiniti sve što je u našoj moći da spriječimo daljnje uništavanje Zemlje, zbog nas danas, a još više zbog budućih generacija.