Da hrvatsko predsjedanje Vijećem Europske unije samo politička prilika, nego i mogućnost za međunarodno pozicioniranje te jačanje imidža u svijetu u svom je stručnom predavanju zaključio Božo Skoko, sveučilišni profesor Fakulteta političkih znanosti. Na konferenciji Večernjeg lista “Hrvatska kakvu trebamo”, održao je izlaganje na temu “Prilika za novu sliku Hrvatske u svijetu”.
Puno više od ljepote
– U vrijeme globalizacije, svaka država pokušava privući pozornost te pokazati koje su joj vrijednosti, no to je jako teško – rekao je Božo Skoko te zaključio da Hrvatska u idućoj godini ima osiguranu globalnu pozornost što treba iskoristiti. Osim samog predsjedanja Vijećem EU, Skoko je istaknuo da će Rijeka biti europska prijestolnica kulture, hrvatska nogometna reprezentacija sudjeluju na Europskom prvenstvu, sportaši će se predstaviti na OI u Tokiju, Hrvatska sudjeluje na svjetskoj izložbi u Dubaiju, a obilježava se i 1600. obljetnica smrti svetog Jeronima.
– Imamo sjajnu priliku da Hrvatska ispriča priču o sebi i svojim potencijalima. Pritom se moramo prezentirati na zanimljiv način – kazao je Skoko te poručio da su nacionalne priče vrsta valute u globaliziranom svijetu. Stoga je upitao: ima li Hrvatska jedinstvenu priču i je li kadra ispričati je?
Skoko je potom predstavio rezultate američkog indeksa US News koji mjeri snagu brenda država, prema kojem je Hrvatska na popisu najkvalitetnijih država svijeta zauzela 36. mjesto. Pritom su kao najveće prednosti Hrvatske navedene njezina ljepota i slikovitost, a uz pojam Hrvatske vežu se epiteti prijateljska, zabavna, srdačna, lijepa, privlačna… Također, Hrvatska je na 26. mjestu po razini građanskih i ljudskih prava, a na 28. po kvaliteti života. S druge strane, Hrvatska je na začelju po globalnoj moći i utjecaju.
– Ukratko, to znači da smo lijepa država, odlična za život, ali ne značimo puno u međunarodnim odnosima – iskreno je zaključio Skoko te rekao da treba puno raditi na tome da se Hrvatska ne percipira isključivo kao lijepa zemlja, već i država inovativnih i kreativnih ljudi koja ia što ponuditi i u gospodarstvu, politic, kulturi, znanosti...
– Postoji cijeli niz neispričanih priča koje ne komuniciramo dovoljno – rekao je Skoko te u nastavku prezentacije naveo 25 priča kojima se Hrvatska može predstaviti za vrijeme svog predsjedanja Vijećem EU. Osim ljepote i tisuće otoka, tu su priče o hrvatskoj raznolikosti, o crveno-bijelim kvadratićima, o kravati te o povijesti Hrvatske, posebice o slavnim vremenima Dubrovačke Republike. Također, Hrvatska bi trebala govoriti o svojim velikim izumima poput padobrana Fausta Vrančića, ali i o svojim sadašnjim inovacijama.
Estonija kao primjer
Skoko je poručio da se moraju popularizirati hrvatski velikani, ali i uspješni ljudi danas. Također, istaknuo je da ovdašnji način života oduševljava strance, a pritom hrvatska kultura ispijanja kave jest unikat. Posebno se treba ponositi sportskim uspjesima, ali i time da je Hrvatska rekorder po transplantiranju organa. Tu su i hrvatska tisućljetna baština, kreativne industrije i profesor Baltazar, kultura, bogata gastronomija...
– Kao pozitivan primjer istaknuo bih Estoniju koja je odlično iskoristila svoje predsjedanje, pa je tako do svog predsjedanja EU bila percipirana kao baltička država, a sada kao skandinavska država – zaključio je Skoko.
Skoko već 25 godina "brendira" Hrvatsku i na ime toga mažnjava lovu od HTZ-a. Izmišlja toplu vodu. Tko je radio brending Italiji, Francuskoj, pa i manjim zemljama, Luksemburgù, Monaku, Danskoj? Sve dođe samo od sebe...za Hrvatsku zna tko treba znati.