Sati je 5.30. Nebo nad Osijekom postaje svjetlije. Putnici zauzimaju svoje mjesto u vlaku, uz razumljivo zijevanje. Škripe tračnice, put Zagreba kreće Podravka. Jedina je preostala u jutarnjoj liniji od Slavonije prema Zagrebu, na odredište stiže u 9.37 sati. Rijetki su Osječani, pogotovo nešto stariji, koji se baš nikada nisu vozili Podravkom, a mnogi će ga nazvati povijesnim vlakom u čijim su vagonima sjedili poslovnjaci, studenti...
Uz kavu i osmijeh
Mijenjala je i imena, no u nazivu je ostajalo “Podravka”. Službeno je danas – InterCity vlak Podravka. A upravo zbog prefiksa “InterCity” putnici očekuju više, a tu misle i na vagon-restoran koji ne vozi od prošloga ljeta.
– Taj rang ljudima u narodu najčešće ne znači puno, ali kada im se kaže da plaćaju dodatak za “poslovni vlak” koji ne nudi nikakvu dodatnu uslugu, onda nastaje problem – stoji u pismu koje potpisuju “nezadovoljni putnici”.
Žale za vagon-restoranom kroz koji su nekada “prolazila catering kolica s pladnjevima kao u avionu”.
– Moglo se popiti kavu ili hladno piće, pojesti sendvič, pogledati film na TV-u, poslušati glazbu, pročitati knjigu, dobiti turističke i putne informacije i, ono najvažnije, osmijeh, u regiji koju su svi ostali zaboravili – opisuju. Putovanjima je to, nastavljaju, davalo dašak Europe, “u jedinom opstalom poslovnom vlaku iz vremena Jugoslavije”. Vagon-restoran ne vozi, potvrđuju nam i u HŽ-u, od 31. srpnja lani.
– Tadašnji ugostitelj nije podmirivao svoja dugovanja pa nije bilo moguće nastaviti suradnju – kaže Ivana Čubelić, koordinatorica za odnose s javnoću HŽ Putničkog prijevoza. Zainteresirani su, dodaje, za ponovno uvođenje ugostiteljske usluge.
– To ovisi o zainteresiranosti potencijalnih pružatelja ugostiteljske usluge i raspoloživosti vagon-restorana u voznom parku – nastavlja.
Radnim danom sedam vagona
Na Podravkinim je “leđima” gotovo 50 godina. Vlak vozi od 1969., a lokomotiva je tada vukla vagone prvog razreda i buffet-vagon sa sjedalima prvog razreda. Od 1995. mijenja se naziv vlaka u InterCity Podravka. Radnim danom sad vozi sedam vagona s 420 sjedećih mjesta, petkom se dodaje osmi vagon s još 60 mjesta. Vikendom su četiri vagona za 240 putnika. Maksimalna brzina vožnje na relaciji Zagreb GK – Koprivnica iznosi 120 km na sat, a na relaciji Koprivnica – Osijek “pada” na 80 km/h.
Četiri vlaka na dan odvoze putnike iz Osijeka u Zagreb, a četiri ih voze i u suprotnom pravcu. “Najbržem” za taj put trebaju četiri sata i sedam minuta, a najduža vožnja traje čak 5 sati i 29 minuta. Slavonci zbog toga često negoduju, nagibni vlak kojim se do metropole stizalo za tri sata ukinut je još koncem 2012. Cijena je karte od 131,80 kuna pa do 157,80, koliko stoji baš vožnja Podravkom, i rezervacija sjedala.
4 sata za tristotinjak kilometara.. muko moja