Od ponedjeljka prestaje dvotjedni smjenski rad u državnoj upravi pa se tako na posao vraćaju svi policijski službenici koji rade na šalterima i u uredima, poreznici, zaposlenici u gradovima, županijama...
Tako se život postupno vraća u normalu pa će, uz poštivanje epidemioloških mjera, policija opet izdavati putovnice, osobne, vozačke i oružane listove, raditi prijave i odjave prebivališta i boravišta, izdavati isprave strancima i regulirati njihov status. Rad sa strankama bit će organiziran tako da će građani po dokumente moći dolaziti, ali u dogovoreno vrijeme, uz prethodnu najavu telefonom ili mailom.
S obzirom na to da još uvijek nije proglašen kraj pandemije bolesti COVID-19, i dalje vrijedi odredba po kojoj se zbog isteka važnosti dokumenata građani neće kažnjavati što ih nisu produžili. Kaznene se odredbe vraćaju u roku od 30 dana od dana prestanka pandemije.
Ministarstvo uprave svim je javnim službama putem resornih ministarstava poslalo upute o daljnjem radu navodeći kako su čelnici dužni donijeti novu odluku o organizaciji posla i radnog vremena. Sugeriraju im da budu fleksibilni što se tiče dolazaka na posao te da uvedu veći raspon dopuštenog početka, odnosno završetka radnog vremena, kako bi se na taj način smanjio broj dolazaka u isto vrijeme službenika koji koriste javni prijevoz.
Raspored sjedenja službenika bit će potrebno organizirati tako da između njih bude dva metra razmaka pa je sada stoga u tijeku “potraga” za stolcima, mahom u onim uredima gdje je jedna osoba sama. Tamo gdje je više službenika, preopručuje im se da nose zaštitne maske.
Stavljanjem izvan snage do sad važećih odredaba o radu tijela državne uprave tijekom pandemije, rad službenika od kuće postaje iznimkom i bit će dopušten onima koji su kronični bolesnici ili čije je malodobno dijete u toj kategoriji, pod uvjetom da na taj način uistinu mogu obavljati svoj posao u propisano radno vrijeme.
Zašto? Pa ovako je bolje funkcioniralo, nije se niti primijetilo da neki službenik ne radi...