Ne može se poreći da je puno ljudi Hrvatsku “stavilo” na kartu svijeta, no sasvim sigurno nitko na način na koji je to uspjelo Mati Rimcu. Čudili bismo se da je netko napravio i uspješan konvencionalno pogonjeni automobil u ovoj zemlji koja zapravo nema dulje neprekinute tradicije u proizvodnji vozila. A kamoli kada se pročulo da je u nas nastao električni automobil koji je k tome i najbrži takav na svijetu.
Kada smo prvi put vidjeli Concept_One, bio je to automobil koji je predstavljao jedno očito široko znanje kojemu treba još goriva da ne bi ostao tek kuriozitet kakvih je salon automobila u Frankfurtu, gdje je 2011. godine prvi put pokazan, vidio vjerojatno na stotine u povijesti.
Veliki uzlet
Mate Rimac i njegovi Rimac Automobili, koje je u to doba činilo tek 15-ak zaposlenih, morali su proći onaj put koji su prošli svi hrvatski poduzetnici koji su nastojali uspjeti svojom pameću i znanjem u društvu onih koji su vjerovali u njih i njihov cilj. Vjerojatno se ni jedan od tih ljudi nije zanosio da će biti lako, no isto tako nije vjerojatno nitko od njih vjerovao da će biti toliko teško.
No stvar je vizije i pametnog odabira strategije, primjene znanja kojeg je automobil samo izlog. Komponente, istraživanje i razvoj ono su što je uzdiglo Rimac Automobile do investitora poput Porschea i velikih kineskih tvrtki iz područja napajanja i pogona strujom, do stvaranja sestrinske tvrtke Greyp koja se bavi električnim biciklima koji su toliko dobri da se njima ganjaju i Barcelonini nogometaši Fábregas i Piqué, a jednog ima i sam Lionel Messi.
Pa, ako hoćete, i do toga da vam automobil razbije jedan od najpopularnijih voditelja neke automobilske emisije u svijetu Richard Hammond. Nevjerni Tome vidjet će kako se Concept_One zapalio, oni drugi vidjet će da je survanje više od stotinu metara Hammond preživio tek s lakšim ozljedama. No, kada neće razum, onda pobjeđuju činjenice. A one su posljednjih godina uvelike pozitivne i na Rimčevoj strani.
Upravo je ovog tjedna objavljeno da su Rimac Automobili i ove godine, treći put zaredom, rangirani među 50 najbrže rastućih tehnoloških kompanija u središnjoj Europi. Nekima će možda puno vredniji pokazatelj biti nešto drugo – broj suradnji koje su do sada ostvarili Rimac Automobili. Mate Rimac uvijek će prije svih istaknuti onu s Christianom von Koenigseggom, svojim uzorom.
Rad na njegovoj Regeri tvrtki iz Svete Nedelje otvorio je mnoga vrata. Ovaj švedski plemić, sanjar i zaljubljenik u snagu i brzinu pronašao je u Rimac Automobilima nešto što mu je nudio rijetko tko drugi, ako itko uopće. Tehnologiju i znanje bez pompe, iskorak koji će mu dopustiti da ustvrdi kako je Rimčeva baterija na Regeri najboljeg omjera težine i snage od bilo kojeg ranijeg paketa.
Riječ je o 520 kW snage, a uz to je Regera i prvi svjetski produkcijski automobil s 800 volti. Do 400 km/h Regera ubrzava za samo 20 sekundi. Nakon Koenigsegga uslijedio je doista prilično slavan niz klijenata. Nedavno smo vidjeli kako na stazi vozi Seatova buduća uzdanica na europskom prvenstvu touring automobila Cupra e-Racer. I ovdje su Rimac Automobili imali prste, i najiskusniji su testni vozači morali priznati da će zbog Rimčeve tehnologije morati gotovo pa ponovo u vozačku školu. Jer, onako kako se sada automobil ponaša i kakve su mu performanse, to nema previše sličnosti s “običnim” trkačem.
Prije nešto više od godinu i pol dana Aston Martin objavio je da su mu Rimac Automobili jedan od tehnoloških partnera u razvoju hiperautomobila AM-RB 001. Aston Martin! Želeći više i od nenadmašnog motora s unutrašnjim izgaranjem kojim je dozvoljeno opremiti cestovni automobil, u AM-RB 001 bit će i perolaki hibridni baterijski sustav kojeg je dobavljač Rimac.
Hrvatska je kompanija priznata kao svjetski lideri u tehnologiji baterija visokih performansi, a pokazala je svoje mogućnosti s inovativnim Concept_Oneom, prvim i najbržim svjetskim u cijelosti električnim hiperautomobilom, otprilike stoji u priopćenju velikog Aston Martina. Ove godine doznali smo da se radi o predivnoj Valkyrie. Također, niste mogli ne primijetiti kako je kraljevski bračni par Harry i Meghan sa svojeg vjenčanja otišao u lijepom srebrnom oldtimeru Jaguar E-Type. Pa, ovdje slovo “E” u imenu jednog od po mnogima najbolje napravljenih automobila u povijesti znači i još nešto osim oznake modela.
Auto koji je ikona britanske automobilske industrije dobio je električni pogon, i to takav da se u bilo kojem trenutku može vratiti na konvencionalni pogon. Ako postoji netko tko tako nešto uopće želi.
Vidjet ćemo još puno
Posebna se pozornost u Rimac Automobilima daje razvoju sustava koje koristimo u automobilu, a nisu striktno vezani uz ponašanje automobila na cesti. Njihov infotainment sustav koristi i jedna od najvećih svjetskih kompanija – Renault. Naravno, dvije vijesti od ove godine podigle su do sada možda i najveću prašinu.
U tvrtku iz Svete Nedelje odlučio je uložiti novac i Porsche koji je nedavno objavio da će iz svojih automobila izbaciti dizelske motore. Očito već znaju čime će ih zamijeniti. A onda Pininfarina. Kultni dizajnerski studio sada ima i tvrtku za proizvodnju automobila koja je s Rimac Automobilima potpisala ugovor vrijedan 600 milijuna kuna.
Osobno je možda najviše strasti Mate Rimac pokazivao govoreći o Tajima Rimac E-Runner Concept_Oneu koji je do vrha opasne staze na Pikes Peaku dotjerao kultni japanski vozač Nobuhiro Tajima, i to kao drugi u poretku, a ispred svih automobila s konvencionalnim motorima.
Nije li onda prekrasni i moćni C_TWO tek logična posljedica svega što se radilo u Rimac Automobilima i Greyp Bikesu proteklih nekoliko godina? Očito jest, a možemo vjerovati da ćemo vidjeti i još malo više.
>> Pogledajte video o novom Rimčevom električnom automobilu C_Two
A kamoli kada se pročulo da je u nas nastao električni automobil ..... U NAS hahahahahahahahahaha novinar zoran!!😂😂😂😂😂