Na Američkoj visokoj školi za menadžment i tehnologiju po svom jedinstvenom stilu predavanja tzv. Flipped Classroom prepoznat je dr. Peter Schmidt. Njegov pristup učenja omogućuje da više ne bude pasivnog slušanja predavanja, već da je prisutno aktivno rješavanje zadataka i problema.
Rad u grupama
– Drugim riječima, pripremam predavanja unaprijed, jer uz današnju tehnologiju je zaista lako snimiti predavanja u obliku video materijala. Studenti ih dobiju unaprijed i gledaju ih, pripremaju se i „pasivno slušaju“ prije samog sata. Na sat dolaze s osnovnim razumijevanjem materije jer tada to znanje trebaju iskoristiti u rješavanju zadataka. Ali to činimo svi zajedno ili u grupama od 3-4 studenta uz moj nadzor, vodstvo i pomoć naravno. I tu, u takvoj interakciji sa studentima, u prilici sam im pružiti dodatne informacije, razgovarati o idejama i rješenjima (kojih u tradicionalnom okruženju ne bi nužno bilo) što u konačnici pozitivno utječe na kvalitetu procesa poučavanja i samog učenja – objašnjava Schmidt.
Studenti zadovoljni
Na pitanje pomaže li Flipped Classroom za lakše polaganja predmete ili bolje ocjene, odgovara odgovor nikako ne može biti jednoznačno – da.
– Da, u smislu pružanja dodatnih objašnjenja, zajedničkog rada u što kvalitetnijem razumijevanju materije, ali koliko će i što student usvojiti na kraju dana ovisi o studentovoj namjeri, pripremi, trudu i učenju. Nema metode koja će osigurati ulijevanje znanja u studenta – za to je potrebna volja, disciplina, trud – objašnjava. Schmidt je profesor računovodstva, predmeta za koji mnogi imaju predrasudu da nije atraktivan i zanimljiv. Tehnologija može pomoći profesoru da, recimo, ispravi tu pogrešnu predrasudu. – Proučavao sam literaturu o inovativnim tehnikama poučavanja. Istovremeno sam bio znatiželjan vidjeti koliko entuzijazma ovakvim načinom poučavanja mogu prenijeti studentima. I nakon pet semestara poučavanja moram reći da sam jako zadovoljan rezultatima. Studenti jako vole ovakav način rada – kaže Schmidt.
> > Studenti i radnici u isto vrijeme