Most Cetina, najraskošniji građevinski projekt u Hrvatskoj nakon Pelješkog mosta, ali i jedan od najzahtjevnijih pothvata koje smo dovršili u samostalnoj Hrvatskoj, sutra će svečano biti spojen. Čudo poviše Omiša, čiji kadrovi već mjesecima izazivaju divljenje struke i javnosti, doživjet će time i najsvečaniji trenutak, kada će se konačno spoje dva kraka mosta koja izlaze iz tunela probijenih u klisurama kanjona rijeke Cetine, na visini od 70 metara. Spektakl spajanja Mosta Cetina moći ćete uživo pratiti na našem webu, Facebooku i društvenim mrežama, a uživo s lica mjesta donosimo i prve reakcije. Spajanje mosta se očekuje malo iza 10 sati pred mnogobrojnim uzvanicima, a dolazak je najavio državni vrh predvođen premijerom Andrejom Plenkovićem koji će nakon toga obići i radove na drugoj fazi izgradnje luke Omiš.
Prije fotografiranja na tek spojenom mostu ponad ušća rijeke Cetine u Jadransko more, političari i pripadajuća svita imat će priliku vidjeti što su proteklih mjeseci izveli inženjeri, radnici i svi uključeni u ovaj velebni projekt kakav dosad u nas nije viđen jer iznad rijeke Cetine u njezinu stjenovitom kanjonu gradio se most između dva tunela.
Radi se o Tunelima Omiš i Komorjak, a sam most je dug 215 metara i gradi se dosad ne viđenom tehnikom u Hrvatskoj - naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom. Na takav način dosad nije sagrađen nijedan most u RH.
Most Cetina dio je projekta omiške obilaznice, odnosno ceste Stobreč – Dugi Rat – Omiš, pokrenutog još prije desetak godina kad je probijen i tunel Omiš. Most Cetina, međutim, otpočeo se graditi na mjestu na kojemu se gotovo cijelo jedno desetljeće nalazio tunel koji je vodio – nikamo, a priču je od početka do kraja pratio reporter Večernjeg lista Josip Bohutinski, koji je i svih 17 godina izvještavao o mnogobrojnim 'otvaranjima' te konačnom dovršetku izgradnje Pelješkog mosta. Večernji list nedavno je obišao gradlište iznad Omiša gdje je naš reporter doznao posljednje detalje o spajanju Mosta Cetina, a veliku reportažu objavili smo u našoj Premium rubrici.
Most Cetina duljine je 224,45 metra i izvodi se u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša. Vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a)/ 23,16 milijuna eura, a riječ je o projektu čija bi realizacija kako najavljuje Vlada, doprinijeti prometnom rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi.
Donosimo posljednje fotografije mosta na Cetini snimljene dan prije svečanog spajanja kao i kronologiju njegove gradnje.
Plenki čuda radi.Neki su očajni ali što se može...Uskoro završetak svih radova na obilaznici Ston, sve super ide oko riječke obilaznice i ostalih zahvata u luci...Toooooo