NAJVEĆI GRAĐEVINSKI POTHVAT NAKON PELJEŠKOG MOSTA

Sprema se spektakl: Spajanje čudesnog Mosta Cetina možete gledati uživo, doznajemo detalje

08.03.2023.
u 18:19

Most Cetina, jedan od najzahtjevnijih projekata gradnje u Hrvatskoj, otpočeo se graditi na mjestu na kojemu se gotovo cijelo jedno desetljeće nalazio tunel koji je vodio – nikamo. Sutra od 10 sati na webu Večernjeg lista možete pratiti svečano spajanje mega-projekta.

Most Cetina, najraskošniji građevinski projekt u Hrvatskoj nakon Pelješkog mosta, ali i jedan od najzahtjevnijih pothvata koje smo dovršili u samostalnoj Hrvatskoj, sutra će svečano biti spojen. Čudo poviše Omiša, čiji kadrovi već mjesecima izazivaju divljenje struke i javnosti, doživjet će time i najsvečaniji trenutak, kada će se konačno spoje dva kraka mosta koja izlaze iz tunela probijenih u klisurama kanjona rijeke Cetine, na visini od 70 metara. Spektakl spajanja Mosta Cetina moći ćete uživo pratiti na našem webu, Facebooku i društvenim mrežama, a uživo s lica mjesta donosimo i prve reakcije. Spajanje mosta se očekuje malo iza 10 sati pred mnogobrojnim uzvanicima, a dolazak je najavio državni vrh predvođen premijerom Andrejom Plenkovićem koji će nakon toga obići i radove na drugoj fazi izgradnje luke Omiš.

Prije fotografiranja na tek spojenom mostu ponad ušća rijeke Cetine u Jadransko more, političari i pripadajuća svita imat će priliku vidjeti što su proteklih mjeseci izveli inženjeri, radnici i svi uključeni u ovaj velebni projekt kakav dosad u nas nije viđen jer iznad rijeke Cetine u njezinu stjenovitom kanjonu gradio se most između dva tunela.

Radi se o Tunelima Omiš i Komorjak, a sam most je dug 215 metara i gradi se dosad ne viđenom tehnikom u Hrvatskoj - naguravanjem prefabriciranih elemenata iz tunela preko kanjona u drugi tunel pomoćnom konstrukcijom. Na takav način dosad nije sagrađen nijedan most u RH.

Most Cetina dio je projekta omiške obilaznice, odnosno ceste Stobreč – Dugi Rat – Omiš, pokrenutog još prije desetak godina kad je probijen i tunel Omiš. Most Cetina, međutim, otpočeo se graditi na mjestu na kojemu se gotovo cijelo jedno desetljeće nalazio tunel koji je vodio – nikamo, a priču je od početka do kraja pratio reporter Večernjeg lista Josip Bohutinski, koji je i svih 17 godina izvještavao o mnogobrojnim 'otvaranjima' te konačnom dovršetku izgradnje Pelješkog mosta. Večernji list nedavno je obišao gradlište iznad Omiša gdje je naš reporter doznao posljednje detalje o spajanju Mosta Cetina, a veliku reportažu objavili smo u našoj Premium rubrici.

Most Cetina duljine je 224,45 metra i izvodi se u sklopu projekta izgradnje dijela obilaznice Omiša. Vrijednost radova iznosi 174,46 milijuna kuna (bez PDV-a)/ 23,16 milijuna eura, a riječ je o projektu čija bi realizacija  kako najavljuje Vlada, doprinijeti prometnom rasterećenje gradske jezgre Omiša i smanjenju gužvi. 

Donosimo posljednje fotografije mosta na Cetini snimljene dan prije svečanog spajanja kao i kronologiju njegove gradnje.

04.03.2023., Omis - Fotografije iz zraka na most preko Cetine na omiskoj zaobilaznici koji je spojen. Most povezuje dva tunela Omis i Komorjak. Most bi trebao svecano biti otvoren u cetvrtak Photo: Matko Begovic/PIXSELL Photo: Matko Begovic/PIXSELL
Foto: Matko Begovic/PIXSELL

01.03.2023., Omis - Pogled na gradiliste mosta preko Cetine na omiskoj zaobilaznici. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL

27.10.2022., Omis - Fotografija iz zraka radova na mostu iznad Omisa. U tunelima u istocnom Omisu, te sjevernom Komorjaku postavljaju se sekcije mosta, u duzini 60 metara sa svake strane. Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, za ovaj dio - prva faza brze ceste Split - Omis izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se pocelo u rujnu 2019. Druga sekcija mosta izisla je iz omiske stijene. Prvoizradjena sekcija mosta koja se nalazi s juzne strane mosta. Photo: Matko Begovic/PIXSELL Photo: Matko Begovic/PIXSELL
Foto: Matko Begovic/PIXSELL

10.03.2022., Omis - Postavljen je prvi segment mosta iznad kanjona rijeke Cetine, a gotov most bit ce ukupne duzine 215 metara i povezivat ce tunel Omis i Komorjak, a to je dio dugoocekivane omiske obilaznice. Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL Photo: Miroslav Lelas/PIXSELL
Foto: Miroslav Lelas/PIXSELL
24.03.2022., Split - Pogled na gradiliste mosta preko Cetine na omiskoj obilaznici. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
10.02.2023., Omis -Konstrukcija mosta preko Cetine dovedena na razmak od svega nekoliko centimetara. Ovisno o vremenskim prilikama most ce se postaviti u istu razinu i spojiti. Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL Photo: Ivo Cagalj/PIXSELL
Foto: Ivo Cagalj/PIXSELL
08.02.2023., Omis - Gradiliste mosta iznad rijeke Cetine u Omisu. Photo: Milan Sabic/PIXSELL Photo: Milan Sabic/PIXSELL
Foto: Milan Sabic/PIXSELL
06.01.2022. Omis - U tunelima u istocnom Omisu, te sjevernom Komorjaku postavljaju se sekcije mosta, u duzini 60 metara sa svake strane. Investitor je tvrtka Hrvatske ceste, za ovaj dio - prva faza brze ceste Split - Omis . izdvojio je 174,5 milijuna kuna, s radovima se pocelo u rujnu 2019. Photo: Matko Begovic/PIXSELL Photo: Matko Begovic/PIXSELL
Foto: Matko Begovic/PIXSELL

Ključne riječi

Komentara 3

PR
prajdali100
22:01 08.03.2023.

Plenki čuda radi.Neki su očajni ali što se može...Uskoro završetak svih radova na obilaznici Ston, sve super ide oko riječke obilaznice i ostalih zahvata u luci...Toooooo

Avatar bijeloanijebrašno
bijeloanijebrašno
19:45 08.03.2023.

Ora et labora

AN
AntePortas9
08:42 09.03.2023.

Sreća pa je željezo već ugrađeno u most.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije