FINANCIAL TIMES

Tankeri ekološke bombe

22.11.2002.
u 00:00

"The Financial Times" se pita tko je odgovoran za ekološku i ekonomsku štetu nastalu izlijevanjem nafte ako je potonuli tanker registriran na Bahamima u vlasništvu liberijske kompanije i njime upravljaju grčki menedžeri, ako je unajmljen od strane ruske kompanije za trgovinu naftom sa sjedištem u Švicarskoj i ako plovi pod zapovjedništvom grčkoga kapetana s azijskom posadom. Španjolski premijer Hose Maria Aznar zaprijetio je kaznenom prijavom kako bi se pokrili troškovi ekološkog prečišćavanja. Ali koga bi premijer mogao tužiti? Odvjetnici tvrde da je sve teže provoditi međunarodna pravila o pomorskom prometu jer kompanije i vlasnici brodova smanjuju troškove tako što brodove registriraju u off shore zonama, a unajmljuju jeftinu i često vrlo loše obučenu posadu.

"The Independent" nalazi da je rješenje u temeljnim inspekcijama koje bi se usredotočile na starije brodove jer su oni očigledno veća opasnost. Jedan takav paket mjera trebala bi usvojiti Europska unija sljedeće godine, iako ga je svaka od zemalja članica mogla usvojiti i ranije. To što one to nisu učinile ne iznenađuje mnogo jer je i poštovanje postojećih pravila neuvjerljivo. Sada nisu potrebne drakonske mjere već volja da se osigura poštovanje već usklađenih pravila. (H)

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije