Ako u nedjelju bude pozitivan rezultat referenduma, Hrvatska ima 17 mjeseci za pripremu i istraživanje svih fondova koji joj se nude u Europskoj uniji. Istina je da neće 2013. doći raj u Hrvatsku. Neće ga vidjeti građani kad se probude tog 1. srpnja 2013. Jasno je da se radi o procesu, no Hrvatskoj će dobrodošlicu poželjeti stanovništvo EU, a ona ući na tržište od 500 milijuna potrošača. Poduzetnici već sad moraju ispitati gdje bi i što najbolje mogli ponuditi na tom tržištu da bi bili konkurentni – kazao je u četvrtak u Osijeku šef delegacije EU Paul Vandoren na konferenciji "Regionalni razvoj u novoj europskoj perspektivi: mogućnosti, izazovi i najbolje prakse za Panonsku Hrvatsku".
U Osijek je stigao i zamjenik ministra regionalnog razvoja Jakša Puljiz koji je naglasio da nova Vlada želi jak sustav na centralnoj razini koji će omogućiti kvalitetnu resorpciju sredstava te pripremu projekata. – Nemamo namjeru voditi politiku na nekoliko kolosijeka već na jednom koji se zove EU fond te učiniti sve da se povećaju napori za pripremu i financiranje projekata – objasnio je Puljiz.
Ministarstvo će u tome, dodao je, biti prirodan partner agencijama poput Regionalne razvojne agencije Slavonije i Baranje koja je od 2006. do danas realizirala 211 projekata i izvukla 92 milijuna eura iz pretpristupnih fondova EU. Naime, Osijek i Osječko-baranjska županija 2006. su u Bruxellesu kupili prostor i otvorili ured da bi što bolje proučili mogućnosti koje nam EU nudi. – Treba puno truda i rada, ali Osječko-baranjska je županija primjer da se novac može izvući. O nama ovisi hoćemo li znati iskoristiti ili ćemo biti pasivni pa nećemo iskoristiti mogućnosti koje nam pruža EU. Dosad smo mogli više i očekujem da nova vlast promjeni svoj odnos prema EU i građanima govori i što je dobro i što je loše u EU. Nije trebalo podcjenjivati građansku pamet. Europska unija je puna problema: financijskih, gospodarskih i i političkih, no Hrvatska je isto tako puna tih problema – kazao je župan osječko-baranjski Vladimir Šišljagić.
Hrvatskoj će dobrodošlicu poželjeti stanovništvo EU, a ona ući na tržište od 500 milijuna potrošača /* */ A što to mi tom tržištu možemo ponuditi? Što to mi proizvodimo, a da smo kvalitetom i cijenom konkurentnhi?