VEČERNJAKOVA PROMETNA INSPEKCIJA

Cestom jure i sto na sat: 'Pa svako malo ovdje netko pogiba...'

Goran Husinec u Brezovici
Foto: Robert Anić/PIXSELL
1/10
10.06.2019.
u 22:23

U naselju Središće, u Ulici Damira Tomljanovića Gavrana, prije pola godine otvorena je Američka međunarodna škola koju pohađa nešto više od 250 učenika. Velik broj njih mora prelaziti cestu da bi došlo do škole, a zebre su izblijedjele i jedva se vide

Nije kod nas mnogo bolje nego na Karlovačkoj u Blatu, gdje je nedavno poginula djevojčica. Pa svako malo na ovoj cesti netko pogiba. Lani je stradao pješak, dvije godine prije također. Djeca su nam u opasnosti – govore stanovnici Brezovice.

Cijeli kvart zatrpan autima

A njihov je problem prometna Brezovička cesta. Na cijelom potezu od Jaruščice do kraja Brezovice, dugom sedam kilometara, samo je jedan jedini semafor, tri pješačka prijelaza i dva uspornika prometa. Jedan od tih prijelaza i usamljeni semafor nalaze se uz Osnovnu školu Brezovica, no ne znače ama baš ništa.

– To je, što se tiče sigurnosti u prometu, jedno od naših najkritičnijih područja pa sam zato u razgovorima s Ministarstvom unutarnjih poslova da se nešto učini – ističe Marina Pucević, predsjednica Vijeća gradske četvrti Brezovica.

 

Nešto se mora učiniti, slaže se sudski vještak za promet Goran Husinec, koji je sudjelovao u još jednoj inspekciji Večernjeg lista, ovaj put na jugu grada. Dobro mu je poznata Brezovička, kaže, jer je i to jedna od “jurilica” na kojoj vozači potežu i do sto kilometara na sat ne mareći za pješake koji ne mogu sigurno prijeći cestu. “Ležeći policajci” ondje ništa neće napraviti, siguran je, pa je potrebno postaviti videonadzor.

– I obavezno na nekoliko mjesta postaviti semafore. U fokusu nam je sigurnost djece, ali treba zaštiti i cijelu Brezovicu – ističe Husinec.

Kajzericu pak ne muči samo jedno problematično križanje ili ulica, već je gotovo cijeli kvart opasan za pješake. Promet je ondje uvijek bio gust, no otkako su počeli radovi na remetinečkom rotoru, gužve su još veće. Gotovo sve ulice u kvartu usto su uske i slabo prohodne, a malo koja ima nogostup.

No nigdje nije tako loše, kažu stanovnici, kao kod nove osnovne škole u Ulici Žarka Dolimara. Na tom je mjestu nebrojeno problema: zebre su na najprometnijim dijelovima ulice i nisu dovoljno jasno naznačene, nogostupi su preuski, a ne pomaže ni to što se preko puta škole gradi veliki stambeni kompleks pa bageri i kamioni često moraju onuda prolaziti.

– Nekoliko smo puta tražili da se u toj ulici postave novi uspornici, a da se na križanju Dolimarove i Cimermanove napravi kružni tok – ističe Ognjen Golubić iz inicijative “Zakaj? Za Kajzericu”.

Naš prometni vještak najveći problem vidi u zagušenosti ulice, zbog čega djeca ni na jednom mjestu ne mogu sigurno prijeći cestu. Po njegovom mišljenju, nema tolike potrebe za uspornicima, no pješački su prijelazi na neadekvatnim lokacijama, objašnjava, pa bi se trebali izmjestiti.

– Predlažem da se presele negdje zapadnije, gdje nije tolika gužva. Ovdje djeca nemaju gdje hodati od pustih automobila – kaže Husinec.

Foto: Vjeran Zganec Rogulja/Robert Anic/PIXSELL

Na rotoru “pale” gume

U naselju Središće, u Ulici Damira Tomljanovića Gavrana, prije pola godine otvorena je Američka međunarodna škola koju pohađa nešto više od 250 učenika. Velik broj njih mora prelaziti cestu da bi došlo do škole, a zebre su izblijedjele i jedva se vide.

– Kao da ne postoje, a vozači ih tako i doživljavaju – komentira Husinec stanje na terenu i urgira da se sva horizontalna signalizacija hitno osvježi.

Nešto istočnije, u Trnskom, raskrižje je na kojemu su se do prije godinu dana nekoliko puta mjesečno događale nesreće. Samo je pedesetak metara od Osnovne škole Trnsko i istoimenog dječjeg vrtića, a bilo je toliko opasno da se nitko u njegovoj blizini nije usuđivao prijeći cestu. Danas je pretvoreno u kružni tok pa je situacija sigurnija, no još daleko od idealne.

– Jako nam je drago što je ovdje sad rotor, ali problem je u tome što je dosta loše osvijetljen pa auti navečer i noću ne vide pješake koji prelaze cestu. Usto nije zagrađen već samo blago zadignut pa ima i onih koji ga sijeku umjesto da voze oko njega – govori Vlasta Knežević koja živi nedaleko od križanja. Novo prometno rješenje pohvaljuje i Husinec, a da bi se vozače koji sijeku preko kružnog toka i na njemu “pale” gume prisililo da se propisno ponašaju, predlaže da se oko njega postave žardinjere s cvijećem.

– Važno je također posvijetliti rotor i sva četiri pješačka prijelaza oko njega da bude još sigurnije za djecu – kaže Husinec. 

Komentara 9

DU
Deleted user
22:43 10.06.2019.

Ugledajte se u slovenska rješenja. Svaki pješački je uzdigbut, moraš se popeti na njega i spustiti natrag na cestu. Osim toga, ima znakove s lijeve i desne strane te iznad na metalnoj konstrukciji, a osim toga gore kraj znaka su i žuta trepćeća svjetla. Osim toga, apeliram i da se na sve semafore koji se nalaze na cestama gdje se vozi iznad 60 km/h postavi odbrojavanje, ili barem trepćuće zeleno svjetlo prije crvenog. Bilo bi puno manje jurnjave, prolazaka kroz crveno i nesreća. Ne razumijem kako to nitko ne vidi??

BS
@bserver
22:57 10.06.2019.

naša vlast, državna, općinska, gradska nije opterećena lošim stanjem održavanja prometne infrastrukture. Njih više zanimaju sustavi uzimanja novca nego sigurnost građana

Avatar Juki
Juki
23:11 10.06.2019.

I dalje se priča samo o vozačima i njihovim obavezama u krivnji. Da ne bi slučajno pješake upozorili da gledaju lijevo desno i izvade slušslice iz ušiju!!

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije