ISTRAŽIVANJE

Najugroženiji rotor i Slavonska avenija

02.08.2002.
u 00:00

* U nesrećama poginulo 27 ljudi

Broj nesreća na zagrebačkim prometnicama u prvoj je polovici godine u porastu u odnosu na lani. Prema podacima PU zagrebačke - od siječnja se na području grada dogodilo ukupno 9447 prometnih nesreća, što je 271 više nego u istom razdoblju prošle godine. Neprilagođena brzina i nepoštivanje prednosti prolaza najčešći su uzroci nesreća, a na top-listi najugroženijih prometnica i raskrižja su rotor kod Remetinečke, s ukupno 155 nesreća, te Slavonska avenija, gdje je zbog nesreće policija intervenirala 361 put.

U prvih šest mjeseci ove godine u nesrećama na gradskim prometnicama poginulo je 27 ljudi, dok je teško ozlijeđeno njih 275, a lakše 1494. Osim Slavonske avenije, najugroženijim prometnicama policija navodi i Aveniju Dubrovnik, gdje su se u prvom polugodištu dogodile 293 nesreće, a slijede Ljubljanska avenija s 253 nesreće, koliko ih je bilo i u Vukovarskoj, Ilica s 226, Savska s 199 i Avenija Većeslava Holjevca s 152 nesreće.

Na listi opasnih križanja, tradicionalno, vodi rotor kod Remetinečke sa 155 nesreća, te Boškovićeva-Palmotićeva s 51 nesrećom. Po broju nesreća opasna su i križanja Vukovarska-Heinzelova, Slavonska-Radnička, Slavonska-Čulinečka, te Savska-Vukovarska.

Najnoviji podaci PU zagrebačke zabrinjavaju, naročito ako se uzme u obzir činjenica da broj nesreća u zadnjih pet godina stalno raste. Premda policija učestalo provodi preventivno-represivne akcije, poput nadzora brzine kretanja ili količine alkohola u krvi, malo je učinjeno da se taj trend zaustavi. Naročito se to odnosi na rotor kod Remetinečke, gdje odbojna ograda i geometrijsko vođenje toka smanjuju preglednost. Grad, doduše, godinama obećaje nešto poduzeti, no na tome je i stalo.

Na Fakultetu prometnih znanosti i Institutu prometa i veza postoji studija s prijedlozima mogućih rješenja, koja su - prema njihovu mišljenju - jeftina i učinkovita. Na rotoru je nužno ukloniti prepreku preglednosti, odnosno vanjsku odbojnu ogradu zamijeniti ogradom od čelične užadi, prednost dati vozilima s desne strane, a ne onima u kružnom toku, a moguće rješenje je i semaforizacija.

Što se Slavonske avenije tiče, tamo bi, smatraju prometni stručnjaci, bila potrebna daljnja denivelacija križanja, ali i izmjena sustava semaforske regulacije na svim križanjima, osim kod Čavićeve. Kao najbržu i najbezbolniju mjeru trebalo bi, smatraju, ukinuti semafore s obiju strana podvožnjaka na Slavonskoj, koji bitno limitiraju propusnu moć vozila.

D. Ćuk

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije