Zagrebačka županija, vodeća certificirana regija u Hrvatskoj prema međunarodnom sustavu Green Destinations, bilježi fantastične rezultate u turizmu u 2024. godini. Uz značajan porast dolazaka i noćenja, regija dodatno učvršćuje svoju poziciju poželjne i održive destinacije na ključnim međunarodnim tržištima. Prema podacima iz sustava eVisitor, Zagrebačka županija zabilježila je 14 posto više dolazaka i 14 posto više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U usporedbi s rekordnom 2019. broj dolazaka porastao je za 21 posto, dok je broj noćenja veći za 33 posto.
Paralelno s rastom turističke potražnje, smještajni kapaciteti u županiji zabilježili su značajan iskorak. Broj osnovnih ležajeva porastao je za više od 30 posto, s 3.326 u 2019. godini na današnjih 4.761, dok je broj smještajnih objekata udvostručen, sa 300 na 603. Zagrebačka županija nudi raznovrsne destinacije koje privlače posjetitelje svojim prirodnim ljepotama, kulturnom baštinom i autentičnim enogastronomskim doživljajima. Velika Gorica tako se istaknula kao najposjećenija destinacija, privlačeći više od 36 posto svih gostiju. Blizina Zagreba, jedinstvena kombinacija prirodnih znamenitosti i tradicionalnih manifestacija, čini je nezaobilaznom točkom za turiste. Jastrebarsko, smješteno u srcu vinorodne Plešivice, privuklo je 20 posto posjetitelja, a destinacija je to poznata po vrhunskim vinima, gostoljubivim vinarijama i idiličnom krajoliku.
Sveta Nedelja bilježi 18 posto dolazaka zahvaljujući inovativnom spoju modernih sadržaja i prirodnih ljepota, a njezinih šarmantni parkovi i lokalne atrakcije čine je idealnim mjestom za obiteljske izlete i aktivni odmor. Samobor, simbol tradicionalnog šarma, privukao je 11 posto gostiju. Njegove divne ulice, poznata kremšnita i bogata povijest čine ga nezaobilaznim odredištem za ljubitelje autentičnog hrvatskog duha. Ivanić-Grad, s udjelom od 5 posto, postaje sve popularniji zahvaljujući svom razvoju wellness turizma, uključujući Naftalan - jedinstveni lječilišni centar s prirodnim izvorima ljekovite nafte.
Tijekom 2024. Turistička zajednica Zagrebačke županije organizirala je niz studijskih putovanja za više od 40 stranih novinara i influencera iz ključnih zemalja poput Nizozemske, Velike Britanije, Francuske i SAD-a. Ova putovanja omogućila su im da iz prve ruke dožive prirodne ljepote i autentične priče županije te ih podijele s milijunima svojih čitatelja i pratitelja. Nizozemski novinari, uključujući urednicu prestižnog časopisa Winelife, istraživali su Plešivicu, dok su britanski influenceri, poput Jordan Emily Brown posjetili Žumberak, Samobor, Plešivicu i Veliku Goricu. Francuski novinari posvetili su se enogastronomiji, dok je američka novinarka Dr. Elizabeth Smith istraživala vinske priče Plešivice. Posebno značajni projekti uključivali su Vlogfest, koji je u svibnju okupio globalno poznate influencere, te suradnju na projektu Michelin, u sklopu koje su vodeći influenceri istraživali županijske gastronomske i turističke dragulje.
– Naši rezultati nisu samo brojke, već dokaz da turizam u Zagrebačkoj županiji postavlja standarde održivosti, autentičnosti i kvalitete. Svaki gost koji nam se vrati ili podijeli dojmove sa svojom zajednicom naša je najveća nagrada – poručuju iz Turističke zajednice Zagrebačke županije.