Adventski ugođaj u Zagrebu najbolji je u Europi, nisam srela nikoga tko bi to osporio! Ugođaj žele osjetiti svi – u središte našega grada hrle gosti iz ostalih dijelova zemlje, građani iz drugih dijelova Zagreba "slijevaju" se u centar... U večernjim satima, osobito vikendom, vozači u kolonama čekaju na ulazak i izlazak iz garaže.
Na javnim parkiralištima ne može stati igla. Netko želi popiti kuhano vino na Zrinjevcu, netko odvesti djecu na klizanje na Tomislavac, trećima je zanimljivo probati okus Moskve u Kurelčevoj... i većina se nastoji do svog odredišta probiti automobilom. Stanari u središtu grada jesu povlašteni lokacijom na kojoj žive, no problem s parkiranjem imaju i bez atraktivnih događaja u svom kvartu.
U ovo vrijeme nemaju šanse naći mjesto na kojemu će ostaviti automobil. Neki su odustali od odlaska na posao vozilom jer je poslijepodne jednostavno nemoguće naći slobodno parkirališno mjesto. Nije rijetkost ni vidjeti vozilo ugurano na nogostupu uz neko drvo ili kantu za smeće. Uz to, gradonačelnik Milan Bandić uoči izbora herojski je spustio cijene parkiranja. Očito njegova politika ne podrazumijeva izbacivanje automobila iz središta, ali je barem za advent mogao potaknuti građane da događanja posjete koristeći javni prijevoz.
Nižom cijenom prijevoza, zabranom ulaska u središte u određeni sat ili nečim trećim. Istodobno, nije korektno ni da stanari centra javna parkirališta povlašteno koriste po simboličnoj cijeni. No ti ljudi, vlasnici automobila, nisu ni imali priliku kupiti privatno garažno / parkirališno mjesto. Rijetki imaju sreću dvorišni prostor pretvoriti u parkiralište.
Pritom, u Gradskom uredu za strateško planiranje godinama stoji projekt izgradnje dvorišnih garaža – ispod zemlje parkirališta, iznad zemlje igrališta i slično. No nijednu politiku taj problem nije zamarao. Da je skup – jest. Da se može realizirati kroz javno-privatno partnerstvo i dati na tržište – može. Ili neka krenu u rasprodaju mjesta u javnim garažama, osobito onih koje veći dio godine zjape prazne.
Pa kada ZET ne bi imao najskuplju cijenu karte u Europi, onda bi se možda i više ljudi vozilo javnim prijevozom. Ovako ništa čudno - Zagreb je doslovce svjetski fenomen po tome da je vožnja automobilom jeftinija od vožnje javnim prijevozom. Također, pod pretpostavkom da u gradu živi 800.000 ljudi i da je subvencija ZET-u "samo" 500.000.000 kuna, svaki stanovnik grada ZET-u godišnje pokloni 625 kn. Ako uračunamo samo zaposlene, onda je to 1.250 kn. Ako se sjetimo da je subvencija ZET-u iznosila i po 800.000.000 kn, onda je to bilo po 1.000 od svakoga, odnosno 2.000 od zaposlenih. Zauzvrat se dobije... što točno? Kao što rekoh, dobije se najskuplja cijena karte u Europi (vjerojatno i svijetu), gledavši mjesečna primanja i cijenu karata, te potencijalna prijetnja vatrenim oružjem putnicima od strane kontrolora.