Najprije se spominjala podzemna garaža ispod igrališta u središtu naselja, takozvane “rupe”, onda su se počela razmatrati rješenja poput naplate parkiranja, a neki su predlagali i pretvaranje neiskorištenog zemljišta pokraj pruge u veliko parkiralište. No konačan odgovor za kroničan problem kvarta s nedostatkom parkirališnih mjesta nije ni prvi, ni drugi pa ni treći prijedlog, nego je to – jednosmjerna prometna regulacija.
Uspornici i “bike sharrow”
Točnije, Ulica Trnsko između brojeva 16a i 15f postala je jednosmjerna u smjeru zapada, a prometnica paralelna s njom, između brojeva 18a i 17c, u smjeru istoka. Auti u obje ulice voziti mogu samo jednom stranom ceste, a druga je predviđena za parkiranje. Rješenje je to “friško” pristiglo iz Gradskog ureda za promet, nastalo elaboratom dovršenim lani.
– U međuvremenu je još nekoliko puta dorađeno, na temelju prijedloga Mjesnog odbora i Gradske četvrti. Tako da je ova regulacija uspostavljena prema najnovijoj verziji elaborata. A osim tih dijelova Ulice Trnsko, jednosmjeran je postao i dio na izlasku iz naselja prema Klari. Kad se uzme u obzir da se nova regulacija već primjenjuje u četiri ulice, to znači da je sad većina Trnskog jednosmjerna – objašnjava Jadranko Baturić, predsjednik Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb zapad.
Prometno je to rješenje, napominje, kojim bi se trebalo stvoriti mnogo novih parkirališnih mjesta, a njime je usto predviđena zamjena postojećih uspornika modernijim varijantama u obliku uzdignutih pješačkih prijelaza na nekoliko ključnih mjesta u naselju.
– A ispred vrtića sagradili smo novu izdignutu plohu, za sigurnost djece – kaže Baturić.
Novost je i ta da će se u cijelom Trnskom dodati tzv. “bike sharrow” oznake, koje upozoravaju da se na cesti nalaze i biciklisti te da se zato motornim vozilima preporučuje vožnja do 30 kilometara na sat.
– Nova regulacija nailazi na pozitivan odjek, iako, kao i uvijek, postoje pojedinci kojima smeta – ističe Baturić. Uvjeren je, dodaje, da će zahvaljujući novim parkirališnim mjestima u kvartu biti barem djelomično riješen kronični problem o kojem je Večernjak pisao u više navrata.
– No to nije dovoljno pa radimo i na alternativnim idejama, poput garaže ispod igrališta u centru naselja ili naplate parkiranja o kojoj se također može razgovarati – kaže Baturić. Drži i da će “friška” regulacija pomoći i prometu u cijelom Novom Zagrebu.
– Pozitivno utječe na protočnost u Trnskom, a to će se preliti i na ostatak ovog dijela grada – ističe.
Ne bu išlo bez garaže
No ništa korisnog neće biti od toga, uzvraća sudski vještak za cestovni promet Goran Husinec, kojega smo upitali za mišljenje o novom rješenju za problem parkiranja.
– Nije to ni novo ni revolucionarno. Pokušavalo se i u drugim dijelovima grada, ali jednostavno ne pali u smislu da će se tako smanjiti broj nepropisno parkiranih vozila. Pogotovo u Trnskom, gdje ih je previše jer je ondje mnogo nebodera, a danas neke obitelji imaju i po tri auta. Tako da je rješenje napraviti nekakvu garažu, bez toga ne ide – ističe Husinec.
A pretjerano oduševljeni idejom nisu ni sami stanovnici Trnskog.
– Kao nekakvo “flaster” rješenje jednosmjerna je regulacija O. K. Ali problem je kroničan, i to ne samo kod nas, nego u cijelom Novom Zagrebu, tako da ne znam hoće li upaliti – kaže Žarko Polan. Krešo Đurakić mišljenja je pak da se problem s parkirališnim mjestima mogao riješiti jeftinije i jednostavnije.
– Mogli su jednostavno sagraditi još koje parkiralište – zaključuje.
Kak to da se nisu sjetili da sve ulice zatvore ,pa nek ljudi idu pješke...mislim ono, kaj se buju ljudi vozili -nek idu pješke-ne !! Trnsko -Trokut -Sveta Klara -to su ti oni kvartovi gdje je Bog rekel -Laku noć ! I Vama !