26. I 27. RUJNA

Velika premijera: Predstava Monuments Nikole Krgovića i Saše Božića stiže u Zagrebački plesni centar

Foto: Nina Đurđević.
1/3
15.09.2024.
u 17:00

Predstava je osmišljena za pet plesačica s fokusom na šest regionalnih modernističkih spomenika Narodnooslobodilačke borbe

Projekt Monuments interdisciplinarna je predstava koja spaja suvremeni ples i eksperimentalnu klupsku glazbu kroz umjetničko istraživanje povijesti i kulturne baštine pod kreativnim vodstvom zagrebačkog skladatelja Nikole Krgovića (pseudonima N/OBE) te u koreografiji i dramaturgiji Saše Božića. Zamišljena kao dio transmedijalnog proširenja N/OBE-ovog još neobjavljenog istoimenog albuma suvremene elektronske glazbe. Predstava je osmišljena za pet plesačica s fokusom na šest regionalnih modernističkih spomenika Narodnooslobodilačke borbe, a premijerno će biti izvedena 26. i 27. rujna u Zagrebačkome plesnom centru. Autor koncepta i glazbe je Nikola Krgović N/OBE, koreograf i dramaturg Saša Božić, a predstavu izvode Una Štalcar Furač, Iva Katarinčić, Laura Čerina, Daša Resnik i Dora Sarikaya. Svjetlo i projekcije potpisuje Ivan Lušičić Liik, kostime Selena Orb, vizualni identitet Vladimir Crvenković, a produkciju Ida Klemenčić.

– Slijedeći nacrt izvornog albuma, predstava je podijeljena u tri semantičke cjeline od kojih svaka obrađuje javnu percepciju spomeničke baštine određenog vremenskog perioda naše recentne povijest: izvorno, utopijsko značenje spomenika, protkano zanosom vječne partizanske revolucije; njihovu desekraciju, vandalizam i nacionalističku reaproprijaciju tijekom Domovinskog rata te njihovu današnju, hauntološku percepciju kroz okove novog orijentalizma, viralne Instagram fetišizacije i ruin-porna, konotacija neostvarenih budućnosti i apatičnog zaborava, gdje su vremenskim paradoksom postali spomenici koji obilježavaju spomen na same sebe u prošlosti, na to što su nekoć predstavljali – ističu organizatori. 

VEZANI ČLANCI: 

Projekt Monuments, dodaju, pripada širem polju suvremenog diskursa kulture sjećanja, inzistirajući na sustavnom upoznavanju s politikama sjećanja i komemorativnom kulturom u Hrvatskoj, široj regiji i susjednim državama te potičući javni dijalog o kulturi pamćenja antifašizma, kao i osnaživanje umjetnika zainteresiranih za suočavanje s prošlošću u regiji. Projektom se kiparska i arhitektonska obilježja odabranih spomenika interpretiraju kroz pokret i zvuk, uspoređujući formalne i simboličke futurističke tendencije jugoslavenskog visokog modernizma sa stilskim mutacijama današnje eksperimentalne glazbe i suvremenog plesa. 

Jednako nadahnuta klupskom kulturom i avangardnim glazbenim pravcima 20. stoljeća, glazba za predstavu proširuje zvučne motive izvornog albuma prilagođavajući ih koreografskom materijalu u jedinstveno multimedijalno iskustvo. Uokvirena unutar dramaturške konture albuma, koreografija nastavlja glazbeni proces kroz geste u prostoru i vremenu, stvarajući različite kvalitete pokreta koji odražavaju oblikovanje navedenih spomenika i retrogradno ispitivanje njihove semantike kao potencijal za nova otkrića plesne temporalnosti u tandemu s progresivnim, hibridnim oblicima elektronske glazbe. Kao multidisciplinarni projekt koji premošćuje jaz između različitih umjetničkih formi, ovaj performans predstavlja moderan i angažiran umjetnički pristup nužnom promišljanju širih društvenih, konzervatorskih i estetskih problema unutar aktualnog postsocijalističkog konteksta tzv. Jugosfere, okupljajući izniman regionalni autorski tim.

VEZANI ČLANCI: 

Nikola Krgović N/OBE je zagrebački producent, skladatelj, DJ, promoter i radijski voditelj. Njegova je autorska glazba obilježena bogatim produkcijskim vrijednostima, složenim ritmičko-metričkim formacijama i dramatičnim intenzitetom. Tijekom zadnjih godina njegov su rad podržali svjetski renominirani DJ-i, a glazbu je objavljivao pod njemačkom izdavačkom kućom Kaer’Uiks i talijanskim labelom Early Reflex. N/OBE-ovi DJ setovi naglašavaju radikalne suvremene elektronske forme kroz cjelokupni spektar eksperimentalne klupske glazbe. Inspirirani kritičkim promišljanjem funkcije i mogućnosti clubbinga, često su obilježeni oprečnim spajanjem žanrova, širokim opsegom tempa i nasilnim prekidima istog, poliritmičkim i aritmičkim intervencijama, te slabijom naglašenosti na konvencionalnom plesnom flowu. Suosnivač je glazbeno-promoterskog kolektiva VOLTA, radi kao skladatelj primijenjene kompozicije u Zagrebu, stvarajući glazbu za kazalište, ples, kratke filmove i galerijske instalacije.

Redatelj Saša Božić, rođen je 1979. u Vinkovcima. Diplomirao je Kazališnu režiju i radiofoniju u Zagrebu 2006. s odličnim ocjenama. Polje njegova djelovanja vrlo je raznorodno i obuhvaća područja od kazališne režije, dramaturgije, koreografije i kreiranja dramskih tekstova do organizacije promotorskih kulturnih akcija i strateškog planiranja kulturnih projekata. Kao dramaturg surađuje sa priznatim koreografima i plesačima u zemlji i inozemstvu poput Ksenije Zec, Snježane Abramović, Petre Hrašćanec, Isabele Schaad, Simone Aughterloney, Francesca Scavette, Martine Pisani. Osnivač je i voditelj Kazališne grupe De facto, docent je na Katedri scenskog pokreta pri Odsjeku glume Akademije dramske umjetnosti u Zagrebu. 

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije