glas protiv

Građani i struka: Nigdje u svijetu ne naplaćuje se parkiranje u cijelom gradu

Parkiranje u Zagrebu
Foto: Patrik Macek/PIXSELL
1/3
02.04.2014.
u 11:40

Građani, stručnjaci i političari protive se naplaćivanju parkiranja u cijelom Zagrebu. O uvođenju naplate parkiranja u kvartovima nije se razgovaralo ni s vijećnicima gradskih četvrti. Svi uglavnom tvrde da treba smanjiti cijenu javnog prijevoza, a ne širiti zone naplate

Nakon što je snizio cijene parkiranja, gradonačelnik Milan Bandić namjerava povećati, odnosno proširiti zonu naplate na cijeli grad, i to od 1. svibnja.

Odluka na Skupštini

Iako je običaj da prije proširenja zona svoj glas daju i predstavnici gradskih četvrti, njih se, čini se, neće ništa pitati. A da naplata u cijelom gradu nije dobro prometno rješenje smatraju i stručnjaci, građani, ali i gradski zastupnici koji će o ovom prijedlogu morati i glasati.

Neozbiljno je da u petak dobijemo prijedlog o širenju zona naplata s napomenom da se izjasnimo do ponedjeljka u 10 sati. U tako malo vremena nemoguće je provesti ozbiljnu raspravu – kazao je Ivan Bare, čelnik četvrti Trnje u kojoj se u prvom širenju želi naplaćivati najviše parkirnih mjesta. Iz Mjesnog odbora Marin Držić tražili su prošle godine proširenje zone naplate, no ne na cijelom području.

Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL

Foto: Sanjin Strukić/Pixsell

– Tražili smo na inicijativu stanovnika nekoliko stambenih zgrada u okolici Autobusnog kolodvora da se u tim ulicama uvede naplata, no kao Mjesni odbor nismo željeli podržati odluku da se naplata uvede svima – kazao je predsjednik Antun Tomislav Biber. Proširenjem zona nisu zadovoljni ni u Vijeću četvrti Črnomerec gdje se pod naplatu stavljaju nove ulice, a dio njih prelazi iz treće u skuplju, drugu zonu.

Vijeće je protiv. Već smo prije predlagali da se naplata uvede do Vukovićeve ulice, a nikako do Selske, što sada žele – istaknuo je predsjednik četvrti Josip Jelić. Protiv promjene dijela ulica iz druge u prvu zonu na području između Frankopanske i Ulice Republike Austrije ustali su i u Vijeću četvrti Donji grad.

– Smatramo i da je snižavanje cijene sata u prvoj zoni loše za stanare koji imaju povlaštene karte jer će sada još teže naći parkirno mjesto. Tu cijenu treba povećati i destimulirati vozače da dolaze u centar – kazao je čelnik Vijeća Srđan Subotić.

Radi se bez strategije

Ni prometni stručnjaci nisu optimistični.

– Dobra vijest je smanjenje cijena parkiranja, posebno u javnim garažama, no time se ne rješavaju prometni problemi. Treba korigirati cijenu javnog prijevoza i poboljšati ga da građani što manje koriste osobna vozila – istaknuo je profesor Prometnog fakulteta Ivan Dadić. Dodao je i kako nije upoznat s time da ijedan grad u svijetu ima naplatu parkiranja na cijelom području.

Njegov kolega Davor Brčić, inače pročelnik odsjeka za gradski promet, kazao je da se nada da gradski prometaši imaju studije i analize koje bi taj projekt opravdale.

Rijetkost je u svijetu da netko uvodi naplatu parkiranja u rezidencijalnu četvrt, pa smatram da naplatu treba uvoditi selektivno, a ne na području cijelog grada – istaknuo je Brčić. Da će naplatu parkiranja biti teško provesti u kratkom vremenu, smatra Darko Kleinberger, sindikalni čelnik u Zagrebparkingu.

– Već sad imamo manjka 20-ak kontrolora parkiranja, a obilazimo jednu petinu grada. Da bismo pokrili cijeli grad, trebali bismo zaposliti još kontrolora, kojih je sada 186 – kazao je Kleinberger. No, lijek za to ima gradonačelnik Bandić.

Komunalni redari također će obavljati poslove prometnih redara – poručio je Bandić. Prijedlog o proširenju zona morat će izglasati Gradska skupština, a predsjednici klubova zastupnika SDP-a Davor Bernardić i HDZ-a Andrija Mikulić već su se usprotivili ovakvom rješenju.

Foto: Jakov Novak

Foto: Jakov Novak

Komentara 20

SA
samodinamo
12:10 02.04.2014.

Banderas je kralj! Samo naplaćuj gdje god možeš, koga briga što kaže struka....ti si direktor svemira, ti možeš sve!

LU
lush666
13:32 02.04.2014.

Zašto nebi karta od parkiranja vrijedila i za tramvaj? Ovako bi trebalo ostavit auto u javnoj garaži izvan centra, dok dođeš i vratiš se zahvatiš i 2. sat pa ne prođeš ispod 10 kn, pa tramvaj 2x10kn, ispadne te 30kn da nekaj obaviš u centru...za te novce se radije guram s autom u centar, stanem pred dućan di idem, ne hodam, ne guram se u tramvaju i još mi ostane i za kavicu

BB
branko.baricic
11:59 02.04.2014.

drpaj kradi uzmi otmi jos vise samo daj.bandit lopovski

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije