Nedavno nas je Opel pozvao u Rüsselsheim, “centar svijeta” vozila s logotipom munje. Povod? Predstavljanje Corse u električnom izdanju. Naime, Opel je nedavno skinuo veo tajne s nove, šeste generacije popularnog gradskog modela, čija će se dinamička prezentacija održati ove jeseni u Hrvatskoj, točnije u Šibeniku. To je još jedan izvrstan način promocije naše obale, odnosno kompletne Hrvatske jer će doći specijalizirani novinari iz čitavog svijeta.
No, vratimo se na sam proizvod. Dakle, novo izdanje Corse donosi brojne napredne tehnologije, pomoćne sustave namijenjene vozaču i mogućnosti povezivanja, koji su možda poznatiji kupcima skupljih automobila. Poznato je kako je Opel već nekoliko godina dio francuske PSA grupacije te mu je pripala čast da bude brend koji će biti predvodnik u elektrifikaciji. Sukladno tome, u Rüsselsheimu su nam pokazali i PHEV izdanje Grandlanda X. Grandland X Hybrid4 ime je modela koji će kombinirati snagu 1,6-litarskog benzinskog motora s turbopunjačem i dva elektromotora za ukupnu snagu do 300 KS.
Prema WLTP-u, ovaj će sklop imati prosječnu potrošnju za kombiniranu vožnju od 1,6 l/100 km uz emisiju CO2 od 37 g/km. Prednji elektromotor uparen je s elektrificiranim osmerostupanjskim automatskim mjenjačem. Drugi elektromotor, inverter i diferencijal integrirani su u električno pogonjenu stražnju osovinu kako bi nudili pogon na sve kotače kad je to potrebno. U potpuno električnom modu trebao bi imati domet od 52 km, dok će mu za punjenje 13,2-kilovatsatne litij-ionske baterije uz 7,4-kilovatsatnu kućnu punionicu trebati 110 minuta.
Glavni razlog našeg puta u Njemačku, električna Corsa, prema preliminarnim podacima, po WLTP metodi, ima domet do 330 kilometara. Raspolaže baterijom snage 50 kWh koja se do 80% svog kapaciteta napuni za samo 30 minuta. Naravno, u slučaju da rabite punionicu kapaciteta 100 kW (naše su u 99 posto slučajeva od 50 kW). U Opelu napominju kako će jamstvo na baterije biti osam godina. Za pogon se rabi elektromotor snage 100 kW, odnosno 136 KS i maksimalnih 260 Nm trenutačnog okretnog momenta. Prema trenutačno dostupnim podacima, ovaj model treba samo 2,8 sekundi za ubrzanje od 0 do 50 km/h i tek 8,1 za ubrzanje od 0 do 100 km/h, što je u rangu sportskog automobila.
Bez obzira na to što Corsa-e stiže tek u proljeće sljedeće godine, poznati su neki bitni detalji. Početni model startat će s 241 tisućom kuna, a sadrži električnu parkirnu kočnicu, klima-uređaj, adaptivni tempomat, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, sustav za održavanje vožnje u prometnom traku te prepoznavanje prometnih znakova. Želite li biti među prvima, požurite do svog Opel partnera kako biste naručili posebnu First Edition seriju koja ima i potpuna LED svjetla i svjetla za maglu, 17-inčne alu-naplatke i potpuno digitalnu instrumentnu ploču. Za sada nisu poznati opsežniji tehnički podaci, no vjerujemo da će uskoro biti raspoloživi. Onima koji žele biti među prvima, to i nije pretjerano bitno.
Uz dvije Corse GSI do Rüsselsheima
Odlazak na premijeru modela Corsa-e dodatno smo začinili. Naime, na put se nismo uputili avionom, već smo odabrali prvu generaciju Corse GSI iz 1990. godine te njezinu aktualnu izvedbu na osnovi pete generacije Corse. Iako su mnogi pomislili kako je to suluda ideja, koja će potrajati predugo, prevarili su se. Naime, s obzirom na to da “crna pila” sa zadarskom adresom, bez obzira na godine, bez problema drži putnu brzinu od 120 do 130 km/h, imali smo više muke pazeći da ne budemo prebrzi u odnosu na ograničenje brzine. Put kroz Sloveniju je proletio, a na putu nam se pridružio slovenski kolega Saša Kapetanovič s aktualnom Corsom GSI. Kako je to auto koji zove na vožnju, za prelazak u Austriju odabrali smo prelazak Ljubej, a ne Karavanke. Vožnja serpentinama izmamila nam je osmijeh na lice, a ugodna temperatura i otvorene prozore. Ograničenja u Austriji izazivaju strpljivost, kao i nakon toga gužve u Njemačkoj. Tek stotinjak kilometara bilo je mogućnosti za bržu vožnju, ali s obzirom na to koliko smo dobivali podrške od ostalih sudionika u prometu, koji su pozdravljali vožnju prvom generacijom Corse GSI, nije nam teško palo biti i u sporijem, desnom traku.
VW Lupo po tvornici ima domet 150 km, u stvarnosti niti 100, ISPROBANO, tako je i sa ovom Korsom, kažu 330, realno to će u svakodnevnoj uporabi biti max 230-250.....kada se uzme u obzir nabavnu cijenu elektro automobila , sa razlikom u cijeni ( i kada se obračuna poticaj države) može se sa npr diesel varijantom istog vozila napraviti gotovo 200000 km. Uz to nedaj Boze kvara na elektro sustavu, posebno baterija.... Uz to u EU je gotovo sa besplatnim punjenjem elektro vozila, ukratko elektro auti PREVARA...!!!!!