Vozio sam se s prijateljem kroz Dortmund i na ulici smo ugledali stari američki policijski automobil, koji je netko uvezao iz Amerike. Svidio mu se pa me je, znajući da radim s autima, pitao mogu li mu urediti starog milicijskog fiću iz bivše države. Pristao sam i bacio se na posao – kaže Radovan Šibanić, Brođanin koji je istom prijatelju prije trinaest godina već uredio jednog fiću.
Sada je sam restaurirao Zastavu 750 s oznakom Milicija, istu onakvu kakve je vozila jugoslavenska milicija. Popularnog fiću iz 1980. godine registrirao je kao povijesno vozilo, tako da neće biti problema s registracijom u Njemačkoj.
Dijelove je nabavio uz pomoć prijatelja iz susjednih zemalja. Na jednom je mjestu pronašao prednje, na drugom zadnje blatobrane. Negdje je nabavio prednju, negdje zadnju haubu. Sve je na autu originalno, od limarije do unutrašnjosti.
– Fiću sam ovog ljeta izlagao na nekoliko sajmova u Hrvatskoj i susjednim zemljama i svi su oduševljeni. Ispunio sam prijateljevu želju i na jesen ga vozim u Njemačku, da stari “plavac” vidi malo Zapada – nastavlja Šibanić.
Auto ima rotacijsko svjetlo i sirenu, koju, doduše, ne smije uključivati u gradu, ali smije na izložbama te za vrijeme promotivne vožnje u koloni s drugim oldtajmerima. Boju i veličinu slova skinuo je s interneta kako bi sve bilo autentično, kao na pravom milicijskom vozilu. Najlakše je bilo s motorom jer fićin je motor dugotrajan. Natpis Milicija nije problem, bitno je da ne piše Policija. Tablica je kopija, a ispod nje je originalna.
– Fićo je u odličnom stanju. Zamijenjeno je sve što je bilo potrebno, nisam se smirio dok ga nisam učinio sto posto ispravnim. On je na neki način bio čudo od auta, ono što se nije moglo obaviti s većim autima, s fićom se moglo. Pokazao se korisnim, učinkovitim i kvalitetnim – kaže majstor za oldtajmere.
Šibanićev “plavac” svima je zanimljiv, pogotovo ljudima starije i srednje generacije koji su živjeli u bivšoj državi. Izlagao ga je svuda i svi se oduševe kada ga vide. Neki su mu priznali i da su u takvom fići po njih dolazili “organi reda”.
Inače je veliki ljubitelj oldtajmera. Osim toga, ima ih čak sedam komada, među kojima još tri fiće. Njih je napravio za sebe i ne namjerava ih prodavati. Ostali njegov vozni park čine Kadett, City, BMW, Mercedes 123 i Auto Bianchi A112.
– Milicijskog ću fiću prodati za 3500 eura, ali samo zato što je za prijatelja. Inače takav auto košta pet-šest tisuća eura jer traži velika ulaganja i limarija je dosta skupa. Dosta je zahtjevan za restauraciju, pun oblina, a da biste ga doveli u savršeno stanje, morate uložiti puno truda i materijala – dodaje Šibanić, inače član Oldtimer kluba Brod na Savi, koji se u stara vozila zaljubio još u mladosti. Vidio je neke autombile koji su prije tridesetak i više godina bili jako lijepo uređeni i rekao sam sebi da će jednog dana i on voziti takav. Eto, ispunio je svoj san.
– Oldtajmeri su ljudima dragi jer ih vraćaju u povijest, u vrijeme kada se živjelo bezbrižnije. Prisjete se nekih dragih trenutaka i scena. Kada bih imao dovoljno prostora, odnosno halu, potpuno bih je napunio oldtajmerima. Od novijih vozila me ništa posebno ne interesira, ali što se tiče oldtajmera, sve me zanima. Na prvome mjestu fićo – zaključuje Šibanić, koji na tome ne misli stati. Naprotiv, već si je postavio novi cilj. Pronađe li sanitetsko vozilo IMV 1600, planira ga urediti i restaurirati po ugledu na stara vozila hitne medicinske pomoći.
Legendarni auto: restaurirali prvi trkaći dizelaš na svijetu
tko bi drugi obnovio auto milicije nego radovan..