Dizajn, trodimenzionalni i-Cockpit, 8-stupanjski automatski mjenjač i električna izvedba. Najvažniji su to aduti nove generacije gradskog Peugeota 208, kojega smo dva mjeseca prije dolaska na hrvatsko tržište isprobali u Portugalu. Automobil sprijeda i s boka izgleda besprijekorno, utegnuto, a opet elegantno. Straga nam se za nijansu manje sviđa, ali i tu 208-ica djeluje skladno. U unutrašnjosti donosi sve elemente iz novijih i većih modela francuske marke: malo kolo upravljača, malu i ergonomski oblikovanu ručicu automatskog mjenjača, specifične Peugeotove prekidače.
Nova generacija sustava i-Cockpit s 3D instrument pločom serijski stiže od Allure opreme. Prikazuje informacije na dvije razine, a podaci se približavaju oku ovisno o stupnju važnosti ili hitnosti. Ovisno o razini opreme, središnji dodirni zaslon ima 5, 7 ili 10”. U kabini je nešto manje prostora nego u prethodnom modelu iako je automobil duži, širi i niži od prethodnika, ali tu je napravljen ustupak dizajnu. Prtljažnik prima 311 litara.
Peugeot je s novom 208-icom prvi proizvođač koji u B segmentu nudi automobil na istoj modularnoj platformi, istog izgleda, koji može biti benzinac, dizelaš ili na struju. Kod električne izvedbe ovjes je dorađen kako bi se na svim inačicama 208-ice ponudila ista razina zadovoljstva vožnje. U svim izvedbama pogona 208-ica je udobna, stabilna i agilna. Zasmetao nam je jedino premekani upravljač, rado bismo da je direktniji.
Peugeot e-208 nudi tri moda vožnje, bateriju visokog kapaciteta ugrađenu u podnicu, nizak centar gravitacije i prtljažnik poput obične izvedbe. Električna 208-ica ima 136 konjskih snaga, autonomna je 340 kilometara. Na brzom se punjaču do 80 posto kapaciteta baterije napuni za 30 minuta, dok joj na kućnoj utičnici treba 16 sati. Peugeotov gradski strujić svojih 136 KS nudi uz okretni moment od 260 Nm (dostupan od 0 km/h). U modu sport prednost daje performansama, pa od mirovanja do stotke pojuri za 8,1 s. Postiže 150 km/h.
Cijene novog Peugeota 208 još nisu poznate. Benzinske i dizelske inačice na naše tržište trebale bi stići u prosincu, a e-208 očekuje se u proljeće. PureTech 100 i 130 motori dostupni su s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem EAT8. Ponuđeni benzinci razvijaju 75, 100 i 130 konjskih snaga, a dizelski 4-cilindarski BlueHDi ih ima 100. Model 208 u B segment donosi sustave pomoći u vožnji koji su inače rezervirani za više segmente: adaptivni tempomat uz prilagodljivo održavanje udaljenosti između vozila, sustav praćenja pozornosti, upozorenje na nenamjeran izlazak iz voznog traka s ispravljanjem putanje već pri brzini od 65 km/h, prepoznavanje prometnih znakova. Automatsko kočenje u nuždi otkriva pješake i bicikliste, danju i noću, između brzine od 5 km/h do 140 km/h. Sustav Full Park Assist uz perimetrijsku funkciju Flankguard automatski upravlja smjerom, ubrzavanjem i kočenjem kako bi se ušlo u parkirno mjesto ili izašlo iz njega.
VIDEO Radovi na rotoru Remetinec ulaze u završnu fazu: