Novi Ford

Za razliku od konkurencije, obnovljeni EcoSport pravi je mali SUV

Ford EcoSport
Foto: Ford
1/6
29.12.2017.
u 08:43

Cijene još nisu poznate, a pretpostavlja se da će biti na razini dosadašnjih. Početna cijena EcoSporta u Hrvatskoj je dosad bila 141.900 kuna

Ford je obnovio svog predstavnika u trenutačno najbrže rastućoj B SUV klasi – model EcoSport. Ovaj je zanimljiv globalni model u prodaju krenuo 2012., a u Europi je ponuđen 2014. godine. Iako je s dužinom od 401 cm najmanji u B SUV segmentu, EcoSport je - za razliku od većine konkurencije, koja je uglavnom crossoverski orijentirana - pravi mali robusni SUV. Dakako, nudi se i uz pogon na sve kotače.

Fordovi su stručnjaci obavili značajniji redizajn, a novi EcoSport za europsko se tržište počeo proizvoditi u Fordovoj rumunjskoj tvornici u Craiovi, u kojoj se do potpunog prestanka proizvodnje proizvodio jednovolumen B-Max. Za europske kupce EcoSport i dalje ima optimizirane opruge, prigušivače, opružna pomagala, poseban upravljač, stražnju osovinu, postavke programa ESP-a... Ono što je moralo ostati istovjetno stražnja su vrata, koja se otvaraju bočno (zbog rezervnog kotača koji je na drugim tržištima serijski), a ne prema gore - kako je praktičnije i kako više vole Europljani.

Ford EcoSport
1/10

Najveće promjene napravljene su u unutrašnjosti koja serijski donosi zaslon u boji, bluetooth vezu i dva USB ulaza (početna oprema dolazi s 4,2-inčnim ekranom, a srednja s 6,5-inčnim dodirnim zaslonom). EcoSport u najopremljenijim varijantama stiže s velikim 8-inčnim dodirnim ekranom koji dominira kokpitom i smješten je visoko pa je vrlo pregledan i prilagođen vozaču. Fordov sofisticiran komunikacijski i zabavni sustav SYNC 3 vrlo je lagan za korištenje, a kompatibilan je s Apple CarPlay i Android Auto sustavima spajanja s pametnim telefonima.

Vanjski dizajn osvježen je još istaknutijom Fordovom šesterokutnom maskom, a najatraktivnija verzija dolazi s paketom opreme ST-Line, koja se prvi put nudi u EcoSportu. Donosi, između ostalog, 17-inčne tamne naplatke, crni krov i mnoge ukrasne detalje koji naglašavaju sportski izgled vanjštine i unutrašnjosti.

EcoSport smo isprobali u tri verzije. Novi dizelski 1,5-litreni EcoBlue motor sa 125 KS i 300 Nm, uparen sa šestbrzinskim ručnim mjenjačem i 4x4 pogonom, vrlo je tih i uglađen te odlično pokreće ne baš malu masu od 1350 kilograma. U vožnji je EcoSport dinamičan i vozački nastrojen. Jedan je od najboljih vozačkih automobila u klasi. Potrošnja nam je na testnoj ruti bila nešto ispod 6 l/100 km.

Potom smo isprobali nagrađivani 1,0 Ecoboost u najsnažnijoj varijanti sa 140 KS i 6-brzinskim ručnim mjenjačem te se još jednom uvjerili koliko je dobar i potentan, a u isto vrijeme štedljiv Fordov turbobenzinski biser. Kratko smo testirali i 1,0 Ecoboost sa 125 KS uparen sa 6-stupanjskim klasičnim automatikom i to se također čini kao vrlo dobra i uglađena kombinacija. Dakle, u ponudi će, kad EcoSport polovicom 2018. stigne na naše tržište, biti tri verzije 1,0 Ecoboosta - sa 100, 120 i 140 KS - te dva dizelska 1,5-litrena TDCi agregata sa 100 i 125 konjskih snaga.

Prtljažnik od 334 litre zapremnine vrlo je iskoristiv, ali u današnjoj situaciji kada konkurenti, doduše svi od 15 do 25 centimetara duži, nude i 100 litara veći prtljažnik samo je prosječan.

Cijene još nisu poznate, a pretpostavlja se da će biti na razini dosadašnjih. Početna cijena EcoSporta u Hrvatskoj je dosad bila 141.900 kuna za verziju s 1,0 Ecoboost motorom od 125 konjskih snaga.

Pogledajte i galeriju 10 najružnijih automobila svih vremena:

Ford EcoSport
1/11
Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije