Na spomen polovnog automobila našim vozačima i dalje je prva asocijacija Njemačka, kao najveće i najvažnije tržište kako novih, tako i rabljenih vozila. Njemački autoklub ADAC objavio je indeks pouzdanosti za 2024. godinu, odnosno ocijenio je 156 modela 20 proizvođača automobila starih između tri i deset godina, od kojih je najmanje 7000 registrirano u Njemačkoj u nekom razdoblju od 2014. do 2021. godine. ADAC-ov indeks pouzdanosti izračunava se prema broju izlaska na teren njihove službe pomoći na cesti, tzv. Žutog anđela, na 1000 registriranih vozila. Najčešći uzrok kvara ponovno je bio akumulator (44.1% svih asistencija), što je situacija koja se ponavlja zadnjih nekoliko godina. Kvarovi motora i upravljačkog sustava bili su drugi (22,8%), a problemi s alternatorima, električnim sustavima i rasvjetom (10,5%) na trećem su mjestu. Ostali uobičajeni razlozi za traženje pomoći uključivali su gume (8,8%) i sustave zaključavanja (7,1%). Statistika ne obuhvaća pomoć za probleme koje su uzrokovali sami vozači, poput ostajanja bez goriva ili nedostatka rezervnog kotača u autu s oštećenjem gume.
VEZANI ČLANCI:
Ukupan broj asistencija ADAC-ova Žutog anđela na cestama u 2023. godini bio je za 117.570 veći nego prethodne godine. Prosječna starost vozila koja su se pokvarila bila je 12,9 godina. U ovogodišnjoj statistici električni automobili pokazali su se pouzdanijima od automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. Električna vozila koja su 2021. tek registrirana imala su u prosjeku samo 2,8 nedostataka na 1000 vozila, u usporedbi sa 6,4 za vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem. Temeljem lanjske statistike, ADAC je izdvojio 22 najmanje pouzdana automobila, dakle vozila s velikom vjerojatnošću kvara na cesti u najmanje jednoj godini (u tablici ispod označeni crvenom bojom). Modele koji su u crvenom kroz više godišta prilikom kupnje rabljenog automobila treba gledati s posebnom pozornošću, ili izbjegavati. Isto tako, manje je vjerojatno da će automobili s mnogo modelskih godina u zelenom biti izvor problema. Jasno, ADAC-ov indeks pouzdanosti treba promatrati samo kao vodič, mada mu težinu svakako daje činjenica da se računa na temelju više od 3,5 milijuna poziva za pomoć na cesti. Kvaliteta vozila može se razlikovati od statističke ocjene – kako u pozitivnom tako i u negativnom smislu.
ADAC se, osim po godištima, automobile potrudio podijeliti i po segmentima. Prema ADAC-u, među najmanjim automobilima, Smart ForFour iz 2017. i 2018. godine ispodprosječno su pouzdani, a ni Smart ForTwo nije puno bolji. Također morate biti oprezni kada gledate Hyundai i10 do modelske godine 2018. Trogodišnji automobili već se čine kao bolji izbor.
Među subkompaktnim automobilima morate biti oprezni pri kupnji rabljenog Hyundaija i20 iz 2014., potom Opel Merive iz 2016. i 2017. godine, Renault Clija iz perioda 2014.-2016. i Toyote Yaris iz 2021. godine. Toyota C-HR ostvarila je najlošije rezultate u kompaktnoj / nižoj klasi srednje veličine, s iznadprosječnim stopama neuspjeha tijekom svih ocijenjenih proizvodnih godina. Također iz ADAC-a ukazuju na česte pozive za pomoć Ford Focusu 2014., Ford Kugi 2020.-2021., Mazdi 3 iz 2019., Nissan Qashqaiju istog godišta, Renault Kadjaru iz 2015., Renault Méganeu 2015.-2016. i Renault Scénicu 2018.-2019.
Opel Insignia, pak, bila je najlošija u segmentu srednje veličine, s iznadprosječnim stopama neuspjeha posebno u modelskim godinama 2015.-2018. Također su zabilježeni vrlo česti pozivi za pomoć na cesti s Fordom S-Max (modelske godine 2016.-2018.), Toyotom RAV4 (modelske godine 2017., 2019.-2021.) i VW Sharanom (modelske godine 2015.). U luksuznoj / poslovnoj klasi nijedan automobil nije postigao osobito loše rezultate. Čak je i Opel Zafira iz 2015. godine, koja prošle godine nije imala dobre rezultate, sada ostala u narančastom, a u narančastom je još i Renault Trafic iz 2015. godine. Kod kombija, u većem su riziku od kvarova Fiat Ducato iz 2014., 2015., 2016., 2019., 2020. i 2021. U crvenom je i Renault Master iz 2019.-2021., a zacrvenio se i Mercedes Citan iz 2020. godine.
Dakle 44% "kvarova" odnosi se na akumulator, a oni po tomu prave statistiku?!?!