Vožnja biciklom jedna je od najpopularnijih rekreacija. Posebno je popularan biciklizam prirodom, popularni cross country ili brdski biciklizam. Ali, često do biciklističkih staza u prirodi treba doći automobilom, pogotovo onih najljepših. Zbog toga si svaki biciklist postavlja pitanje kako svoj bicikl prevesti do mjesta gdje se želi rekreirati. Najčešće se bicikli prevoze automobilom, ali za to je obično potrebna posebna oprema jer u rijetko koji automobil, posebno ako na izlet ide više ljudi, svaki sa svojim biciklom, stanu bicikli.
Ipak, ako je ikako moguće, bicikl je najbolje prevoziti u automobilu jer je to svakako najsigurnije. Ali, kako smo već rekli, to je najčešće nemoguće pa vam preostaju alternative – razni nosači za bicikle.
Ovisno o automobilu, nude se stražnji i krovni nosači za bicikle. Nosači za bicikle koji se montiraju na stražnja vrata pogodni su za kompaktne aute, ali mogu biti dizajnirani tako da se mogu montirati i na limuzine. Krovni nosači pogodni su za sve vrste automobila, kao i nosači bicikla s montažom na kuku za vuču.
Na tržištu se mogu kupiti nosači različitih proizvođača pa su i cijene različite. Primjerice, nosači renomiranih proizvođača poput švedskog Thulea nešto su skuplji. Primjerice, Thule FreeRide 532-2, osnovni nosač bicikla koji se postavlja na vrata prtljažnika dizajniran za vozila s petim vratima i limuzine kojim se mogu prevesti tri bicikla stoji 683,10 kuna. Krovni nosač za jedan bicikl Thule FreeRide 532-2 stoji 422,10 kuna. Na tržištu ima i jeftinijih. Primjerice, talijanski Peruzzo New Cruiser stražnji nosač za tri bicikla stoji 349 kuna. Vrlo je jednostavan za korištenje jer prilikom montaže nije potreban nikakav alat.
Nosači za bicikl koji se montiraju na kuku u pravilu su skuplji. Primjerice, Peruzzo Siena 3 nosač bicikala na kuku kojim se mogu prevesti 3 bicikla stoji 1799 kuna, a Explorer 2 za tri bicikla čak 3000 kuna.
Neki proizvođači automobila nude i tvorničku ugradnju nosača za bicikle. Opelov FlexFix jedan je od najpoznatijih na tržištu. Ugrađuje se u stražnji branik te se po potrebi izvlači, tako da ga nije potrebno montirati i demontirati svaki put kad se bicikli prevoze. FlexFix sustav za Opel Merivu stoji 6468 kuna, za Zafiru Tourer 7334 kn, a Astru Sports Tourer 5761 kn. Podrazumijeva stražnji nosač za dva do četiri bicikla. Ako vam nosači ne trebaju prečesto, dobro je znati da se oni mogu i unajmiti i to po vrlo prihvatljivim cijenama – od 30 do 50 kuna dnevno. Alternativa prijevozu bicikla autom je prijevoz vlakom. Prema HŽ cjeniku, bicikl se može prevesti vrlo jeftino. Primjerice iz Zagreba do Splita za 35 kuna, ali nema prijevoza baš na svim relacijama i linijama.
Zanimljiva tema, ali članak ne donosi ništa. Zašto u članku pisac nije uspio reći da bilo koji nosač za bicikle sa stražnje strane mora imati svjetla i da se u EU obavezno moraju vidjeti svjetla i tablica. Znači na nosaču za bicikle mora biti mjesto za istaknutu i osvjetljenu registarsku tablicu. Zbog nosača na kuki THULE XPRESS 970 sam skoro platio kaznu u Mađarskoj ljetos jer je tablica iza nosača.