NISSAN QASHQAIJEM NA DVA NAJPOZNATIJA TALIJANSKA JEZERA

Kako smo izbjegli ekološki porez u Milanu i vozili se jezerom poput Georgea Clooneya

Nissan Qashqai
Foto: Mladen Milčić
1/12
04.12.2019.
u 12:31

Na 1446 km dugom putovanju s novim 1,7-litrenim dizelašem sa 150 KS uparenog s CVT automatikom i AWD pogonom potrošnja nam je bila 7,4 l/100 km

Koliko je Qashqai popularan dokazuje i da nakon punih šest godina od predstavljanja 2. generacije modela koji je 2007. godine pokrenuo lavinu popularnosti SUV/crossover vozila u Europi, Nissanov bestseler drži prvo mjesto u svom segmentu po prodaji. Najprodavaniji je bio u 2018., ali i u listopadu ove godine.

Nakon većeg redizajna prije dvije godine, u ponudu je prvo lani stigao novi 1,33-litreni turbobenzinac sa 140 i 160 KS, a ove godine i novi najsnažniji dizelski motor – 1,7- litreni dCi sa 150 KS i 340 Nm okretnog momenta. Upravo smo taj novi dizelski motor u kombinaciji s X-tronic CVT kontinuiranim bestupanjskim automatskim mjenjačem isprobali na testu.

I to na dužem putovanju od Zagreba do Milana na utakmicu Atalante i Dinama u Ligi prvaka kojoj je Nissan jedan od glavnih sponzora. Četvero odraslih sasvim je ugodno putovalo do glavnog grada Lombardije uz posjet dva najpoznatija talijanska jezera – Garda pored Verone i Como nadomak Milana. Gradić Sirmione na jezeru Lago di Garda, antička je utvrda iz 13. stoljeća koja je danas poznata po brojnim hotelima i restoranima, obavezna je destinacija za posjet svima koji putuju autocestom Trst-Milano, jer se nalazi odmah do autoceste i idealno je mjesto gdje se može pored jezera okruženog Alpama napraviti pauza na putu, a da to nije baš na benzinskoj pumpi na autocesti. A posjetiti Milano automobilom, a ne provozati se do 40 km sjeverno od grada do jezera Como i istoimenog gradića bogate povijesti na samoj granici sa Švicarskom, bila bi prava šteta.

Foto: Mladen Milčić

Šetnja povijesnim središtem u kojem dominira velebna katedrala iz 14.stoljeća i kazalište s 990 sjedećih mjesta,  a vožnja brodom po jezeru se ne propušta (kružna vožnja redovnom linijom košta 10 eura). U mjestašcima na jezeru su brojne povijesne mondene vile, a jedna od njih, Villa Oleandra je u vlasništvu slavnog glumca Georgea Clooneya, dok je jedna od najpoznatijih Villa d'Este u čijem se predivnom perivoju svakoga svibnja održava Concorso d'Eleganza, izložba najluksuznijih automobila na svijetu.

Grad Milano ima odličan javni prijevoz, prije svega podzemnu željeznicu koja brzo povezuje sve dijelove grada s užim središtem, odnosno najljepšim trgom u gradu - Piazza del Duomo, na kojem je, dakako, velebna katedrala, kao i znamenitu Galeriju Vittorio Emanuele II, natkriveni prolaz koji trg Duomo povezuje s Piazza della Scala na kojem je, dakako, znamenita milanska operna kuća.

Parking se može naći i u centru grada, ali vožnja samim užim centrom grada (Zona C) se plaća, pa je mnogo je ležernije automobil ostaviti izvan centra gdje se sat parkiranja plaća 1 euro i do središta poći podzemnom željeznicom (vožnja 2 eura).

Pogotovo, ako vozite stariji dizelski automobil proizveden prije 2009. godine i stupanja na snagu Euro5 norme. Naime, od 1. listopada 2019. godine u Milanu je zabranjena vožnja širim centrom grada tzv. Zone Traffico Limitato (ZTL) i to u velikoj Zoni B koja čini oko 75% gradskog teritorija (u koju, primjerice, spada i kvart San Siro gdje se nalazi i istoimeni stadion gdje se igrala utakmica Atalante i Dinama) za dizelaše ispod Euro5 norme (Euro4 dopušten samo uz FAP filtar) radnim danom od 7.30 do 19.30. Visine kazni su od 80 do 335 eura. Tako smo već na benzinskim postajama na putu za Milano sretali mnogo navijača sa starijim dizelskim automobilima koji su planirali gdje će parkirati automobil i kako će do stadiona na utakmicu.

Foto: Mladen Milčić

Mi taj problem nismo imali jer smo u Milano stigli s modernim Euro6d-temp 1,7-litremim dCi dizelašem, koji ispunjava sve ekološke norme.

Qashqai je dimenzijama (dužina 439 cm) pravi kompaktni SUV, dovoljno velik da bude obiteljski (430 l prtljažnika), a ipak uz dimenzije s kojima je vrlo okretan i praktičan i u gradskom prometu.

Novi 1,7-litreni dizelaš sa 150 KS pri 3500 o/min i 349 Nm pri 1750 o/min zamijenio je dosadašnji 1,6 dCi, a prema performansama je zapravo bliži nekadašnjem 2,0 dCi motoru. Do stotke stiže za 11,2 s, a najveća brzina jest 193 km/h. U svim režimima vožnje djeluje jako dobro i moćno. Uparen je s X-tronic CVT kontinuiranim mjenjačem koji je vrlo uglađen i uz programiranih 6 brzina u svakom trenutku daje optimalan i neprekidan val snage koja se po potrebi inteligentno prenosi na prednje ili sva četiri kotača (za off-road je namijenjen i ”lock” način rada koji uključuje stalni 4x4 pogon sa 50:50 raspodjelom momenta.

Nissan Qashqai
1/12

Zaboravite nekadašnje spore i bučne CVT mjenjače, jer je Nissanov X-tronic sasvim uglađen i tih te što je još bitnije brz pri promjenama brzina pa razlika u odnosu na DCT automatizirani mjenjač s dvije spojke (dostupan uz dizel sa 115 KS i 2WD pogon) nije toliko uočljiva, pogotovo u S modu (mogu se i ručno prebacivati brzine) kada je programiran za dinamičniju vožnju što će vam dobro doći, primjerice, prilikom pretjecanja. A kada želite uštedjeti na gorivu i voziti ekološki, pritiskom tipke jednostavno se uključuje način rada “Eco” koji štedi doista neprimjetno, bez primjetnog gubitka snage.

Qashqaijeva vrlina je oduvijek bila prilagodljivost, pa je i ovaj model sjajan kompromis između želje za dinamičnom vožnjom i mirnom vožnjom koja osvaja jednostavnošću upravljanja. Pritom je 1,7 dCi uz AWD pogon i CVT mjenjač vrlo štedljiv, izmjerili smo 7,4 l/100 km na 1446 km dugom putovanju na kojem smo većinom vozili autocestom pri 130-150 km/h, ali i u milanskoj prometnoj gradskoj špici. U klasičnoj mješovitoj vožnji smo imali potrošnju od 6,8 l/100 km.

Uz top paket opreme Tekna koji sadrži cijeli niz sigurnosnih sustava, ali i luksuznu opremu poput navigacije, panoramskog staklenog krova, 19” naplataka, full LED svjetala košta 297.072 kune.

Uz dodatni ProPilot sustav koji uključuje adaptivni tempomat i zadržavanje vozila u voznom traku te automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi, sustav prepoznavanja bočnog nailaska vozila straga, sustav prepoznavanja umora vozača i sustav za nadzor mrtvog kuta cijena testnog modela je konačnih 310.322,50 kuna. Početni benzinski Qashqai stoji od 159.934 kn, a dizelski sa 115 KS od 176.235 kn.

Komentara 1

HE
Hedonista
09:40 05.12.2019.

Milano TOP grad u svemu i svacemu. Svjetski grad velicine zagreba a ekonomski mocan ko Pariz koji je 5x veci. Nekad je bio siv i ruzan - u zadnjih 10 godina su ga pretvorili bas u TOP grad.. Rim je selo u odnosu na Milano.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije