Britanska tvrtka Datasift prva je tvrtkama ponudila mogućnost pretraživanja postova koji su na Twitteru objavljeni od siječnja 2010. godine, prenosi BBC. Tvrtke su dosad mogle pretraživati tweetove stare najviše 30 dana, a obični korisnici imali su pristup samo sedam dana starim postovima.
– Dovodimo potpuno novu uslugu na internet. To je ogroman tehnološki izazov zbog količine podataka koju crpimo svakog dana – rekao je Tim Barker, Datasiftov marketinški menadžer, otkrivši da se na listu čekanja upisalo već gotovo tisuću tvrtki. Od svega će financijske koristi imati i Twitter koji dobiva naknadu za licenciju.
Naravno, obični korisnici Twittera mogli bi biti mnogo manje entuzijastični što će njihovi postovi biti dostupni tvrtkama koje će ih analizirati radi boljeg prilagođavanja marketinških kampanja. Gus Hosein, izvršni direktor britanske nevladine organizacije Privacy International, smatra da je riječ o radikalnom zaokretu u krivom smjeru jer su korisnici Twittera postali neplaćeni sudionici u biznisu istraživanja tržišta.
Kako je otkrio Barker, Datasift svaka 24 sata prikuplja oko 250 milijuna tweetova čiji sadržaj potom analizira – na primjer, određuje se jesu li napisani u pozitivnom ili negativnom tonu. Privatni računi i izbrisani tweetovi ipak neće biti obuhvaćeni pretragom.