direktor Peugeota:

Nove trošarine uništile su prodaju luksuznih vozila

Tomislav Miletić
Foto: Tomislav Miletić/PIXSELL
1/2
28.11.2013.
u 07:54

Mali automobili trenutačno se najbolje prodaju. Ulaskom u EU povećao se uvoz rabljenih automobila, ali ta su vozila uglavnom “mačci u vreći”. Peugeot u Hrvatskoj zauzima treće mjesto s više od osam posto ukupne prodaje na tržištu automobila – kaže direktor Peugeota

Prodaja automobila uporno pada, a Tomislav Miletić, direktor marke Peugeot, upozorava da su nove trošarine uništile prodaju limuzina i luksuznih vozila.

Kakvo vam ide prodaja?

– Krajem listopada ove godine Peugeot u Hrvatskoj zauzima visoko treće mjesto u poretku automobilskih marki s više od 8 posto tržišnog udjela. Kriza nas je pogodila jednako kao i ostale tvrtke, no pokazali smo da smo najjači onda kad je najteže.

Nova pravila oporezivanja nakon ulaska u Europsku uniju trebala bi smanjiti uvoz automobila?

– Ulaskom u Europsku uniju i otvaranjem tržišta znatno je povećan uvoz rabljenih automobila. Ta početna “euforija”, nažalost, odnosi se na vozila upitne kvalitete i porijekla. Vjerujemo da će se taj trend s vremenom smanjiti. Naime, kupac danas na hrvatskom tržištu ima na raspolaganju mnoštvo novih modela, ali i paketa usluga i načina financiranja koji mogu udovoljiti svim njegovim zahtjevima i očekivanjima bez nepotrebnog rizika kupnje “mačka u vreći”.

Kako su nove trošarine utjecale na prodaju?

– Novi porez na osobna vozila nije nam olakšao poslovanje niti je bio stimulans boljoj prodaji. S druge strane, mislim da ni država nije postigla očekivano budući se sve više traže vozila poput malih gradskih automobila B segmenta, dok se smanjuje potražnja za modelima segmenta C kompaktnih limuzina te višim kategorijama vozila na kojima je i sam učinak PDV-a daleko zanimljiviji kad su u pitanju proračunski prihodi.

Inzistiraju li kupci na akcijskim cijenama?

– U situaciji u kojoj jesmo, logično je da kupci očekuju što veći popust na traženi proizvod. U teškoj tržišnoj utakmici vodi se cjenovni rat od kojeg najviše profitiraju kupci. Međutim, potencijalni klijenti sve boljom informiranošću i upućenošću u sam proizvod svjesni su kvalitete naših proizvoda i usluga. Smatram da strategija bezgraničnih popusta nije dobra. Davanjem velikih popusta na neki način obezvređujemo proizvod, šaljemo poruku da on nije dovoljno dobar za određenu cijenu i da mora biti jeftiniji.

Peugeot je lansirao nove modele na tržište. Kakva je potražnja za njima?

– Odlične prodajne rezultate bilježe naši modeli 208, 308, partner tepee… Novi 308 odlično je startao, a prve povratne informacije s europskih tržišta obećavaju. Budući da su prve reakcije i novinara i kupaca na taj model odlične, nadamo se i takvim prodajnim rezultatima. Zadovoljni smo i rezultatima koje ostvaruje naša cjenovno povoljna limuzina 301. U segmentu lakih komercijalnih vozila bili smo prva marka na tržištu. Do sredine studenog zauzimamo više od 13% tržišnog udjela u segmentu lakih gospodarskih vozila, a svoj smo udio čak i povećali u odnosu na isto razdoblje prošle godine. U gamu smo uveli modele „Business“ s mogućnošću odbitka PDV-a, koji su također pridonijeli našem uspjehu u ovom segmentu tržišta.

Komentara 18

TO
tom2802
08:14 28.11.2013.

kada vi gospodo iz hrvatske auto prodaje prestanete prodavati maglu, možda će vam i ljudi početi vjerovati; naime, svjedoci smo vaših stalnih akcijskih reklama za automobile po izuzetno povoljnim cijenama, opremom..............nažalost kad kupac dođe u jedan od vaših salona priča krene otprilike ovako; nažalost takovih automobile više nema, ali imate taj model sa drugom opremom ili motorom i 20-tak tisuća kuna većom cijenom.........

X3
xstone 35
08:37 28.11.2013.

I ja sam kupio mačka u vreći kada sam kupio novu "opel zafiru" koja je u prvih šest mjeseci bila sedam puta na popravku radi curenja ulja na brtvi glave. Oni su uporno mijenjali brtve , a ja sam samo tražio da riješe taj problem trajno , oni su rekli da će mijenjati brtve dok traje garancija, a onda sve na moj trošak. Auto sam odmah prodao da bih sačuvao živce, jer sa njima je nemoguće istjerati pravdu, onda sam uvezao iz njemačke mercedes C 200cdi rabljeni ide bez greške. Inače zafira je kupljena u PSC i to nisu isti auti kao za zapadno tržište...

NO
Nordik
09:31 28.11.2013.

Osnovni model RAV4: Hrvatska 27.200 E, Slovenija 23.300 E, Srbija 22.400 E. Čisto guljenje naroda.

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije