Početnih 305.737 kuna za automobil s Volkswagenovim znakom - koliko god modeli sa znakom poznate njemačke marke bili cijenjeni na našem tržištu - iznos je koji će neke odbiti od Arteona. No, 305.737 kuna za premium kupe limuzinu, s druge strane, prilično je zanimljiva ponuda.
Arteon, naime, nije klasičan Volkswagen. Njemački novitet korak je u svijet luksuznih automobila, a u prodaju u Hrvatskoj kreće godinu dana nakon što se prestao proizvoditi Phaeton, model s kojim je VW također ‘pucao’ na premium kupce. Sada, međutim, otvoreno kaže kako vozačima željnima premium limuzine upravo takav model žele ponuditi, ali po cijeni prihvatljivijoj od one kod premium marki. Dakle, plan je dio kupaca odvući od Audija, BMW-a i Mercedesa, i to onaj dio kojima je od značke na ‘nosu’ automobila važnije što konkretan automobil nudi.
Benzinskih 280 konja
A Volkswagen Arteon nudi dosta toga. Kombinira elegantan dizajn, kvalitetu materijala i izrade, učinkovite i snažne motore te inteligentnu tehnologiju. Kad je riječ o motorizaciji, na tržište kreće u dvije izvedbe: TSI s benzinskih 280 konjskih snaga i TDI dizelaš od 150 konja. Oba su motora standardno uparena s DSG automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, a snažan benzinac ima i 4Motion pogon na sve kotače.
Takav Arteon - 2,0 TSI 4Motion DSG Elegance - stoji 385.075 kuna. S još bogatijom R-Line opremom (namijenjenoj klijenteli sportskih sklonosti) cijena mu je 420.482 kune.
S obzirom na benzinsku ergelu, možemo zaključiti da se sportska karizma Arteona ne krije samo u atraktivnim - uglađenim, ali i vrlo dinamičnim - linijama, već će dinamikom oduševiti i na cesti. Ono što mu se također ne može poreći izdašan je prostor koji nudi u unutrašnjosti. Na sjedalima se ugodno mogu smjestiti i natprosječno visoke osobe, a to vrijedi kako za prednja, tako i za stražnja sjedala. Prostora za noge nikome neće manjkati. Prtljažnik zapremnine 563 litre također je impresivan, a prostor za prtljagu može se povećati do 1557 litara.
Arteon pažnju plijeni i opremom, jer donosi head-up prikaz bitnih podataka te digitalizirani prikaz instrumenata i komandi. Active Info Display, naime, podrazumijeva mogućnost da vozač mijenja prikaz instrumentne ploče, prilagođavajući tip i veličinu pojedinih elemenata.
Premium Volkswagen ima i novi Discover Pro infotainment sistem s 9,2-inčnim ekranom i kontrolom putem gesti.
Prilagođava se ograničenju
Arteonovi inovativni sustavi potpore vozaču uklapaju se u ukupan koncept. To najbolje ilustriraju tri nove tehnologije. Posljednja generacija sustava Adaptive Cruise Control (ACC) u obzir uzima ograničenje brzine i informacije o cesti te automatski prilagođava brzinu vožnje. Zahvaljujući navigacijskom sistemu i podacima o prometnici, nova dinamična svjetla na vrijeme se pripreme i osvijetle dio zavojite ceste i prije nego vozač skrene na njega.
Druga generacija sustava pomoći u nuždi reagira ako vozač iz zdravstvenog razloga postane nesposoban za vožnju. Ne samo da uspori automobil, već ga skrene u spori prometni trak. Ponuda dodatne opreme uključuje i panoramski stakleni krov, trozonski automatski klima-uređaj, funkciju masaže na prednjim sjedalima, grijano kolo upravljača, sjedala presvučena dvobojnom nappa kožom. Model pozicioniran iznad Passata dolazi iz njemačke tvornice u Emdenu.
Vjera mi ne dozvoljava da mi na maski vozila piše "NarodnO auto". Ajde, ovaj Artheon polupristojno izgleda no VW se gura gdje mu nije mjesto, neka se oni drže onoga u čemu su najbolji - laganju na eko testovima i proizvodnji kvarljivih traktora.