Stelvio

Prvi Alfin SUV u sportskoj izvedbi donosi 510 konjskih snaga

Alfa Romeo Stelvio
Foto: Alfa Romeo
1/8
25.11.2016.
u 08:58

Talijanski Alfa Romeo predstavio je na Los Angeles Auto Showu svoj prvi “terenski” model koji je još 2003. najavio crossover konceptom Kabal

I Alfa je napokon pokleknula pred SUVomanijom! Nakon višegodišnjih najava, još od 2003. godine, kad je pokazan koncept crossover izvedbe modela 147 nazvan Kamal, Talijani su predstavili prvi SUV/crossover u svojoj povijesti zvučnog imena Stelvio.

Novi model Alfa Romea, koji je prošlog tjedna javnosti premijerno predstavljen na Los Angeles Auto Showu, ime je dobio prema kultnom alpskom prijevoju Passo dello Stelvio, do kojeg vodi jedna od najfascinantnijih vozačkih cesta na svijetu.

A upravo bi se u tom vozačkom raju odlično trebao snalaziti novi Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, supersportska verzija predstavljena u L.A.-u. Talijani su, baš kao i s novom Giuliom, odlučili najprije premijerno predstaviti najsnažniju sportsku verziju Stelvio QV s 2,9-litrenim V6 bi-turbo benzincem sa 510 KS i 600 Nm okretnog momenta. Snažan je motor uparen sa ZF-ovim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem koji u Race modu brzine mijenja za samo 150 milisekundi, a snagu prenosi na sva četiri kotača. Alfa Romeo Stelvio QV do stotke, neslužbeno, stiže za manje od 4 sekunde, a najveća će mu brzina biti 285 km/h.

Stelvio se dužinom od 468 centimetara, visinom od 165 cm i širinom od 216 cm smješta u srednje velike D SUV modele, a podatak koliko je odignut od tla nije objavljen. Očekivano, sportska QV verzija dosta je spuštena, ali ostale će izvedbe, pretpostavlja se, biti podignutije.

Kao povišena Giulia

Glavnina dizajnerskih rješenja pokazanih na Stelviju preuzeta je s na naše tržište nedavno pristigle limuzine D segmenta Giulije.

Vanjski izgled Stelvia, naime, jako podsjeća na Gliuliju, a interijer je gotovo u potpunosti prenesen iz nje, a sve je to izvedeno odlično pa Stelvio izgleda dinamično i sportski, ali istovremeno profinjeno i elegantno.

U odnosu na standardnu izvedbu, QV verzija razlikovat će se po sportskom ovjesu, ispušnom sustavu, boljim kočnicama, sportskim sjedalima i ostalim specifičnim detaljima. U unutrašnjosti dominira 6,5-inčni zaslon osjetljiv na dodir, a kupci će moći doplatiti i za veći 8,8-inčni zaslon. Uz doplatu će moći naručiti i vrhunski Harman Kardon audio sustav. Prema iskustvu s Giulijom, za očekivati je da će i ostale inačice biti atraktivne i bogato opremljene.

Zasad je potvrđeno da će Stelvio pokretati i 2-litreni turbobenzinac s 280 KS i 400 Nm okretnog momenta, za kojeg se očekuje dobra prodaja u SAD-u.

Za Europu će ipak biti zanimljivije slabije izvedbe 2-litrenog benzinskog agregata, a posebno 2,2-litreni dizelaš koji će, kao i u Giuliji, stizati u više verzija snage.

Obje službeno objavljene verzije dolaze s inovativnim Q4 sustavom pogona na sva četiri kotača. U normalnim uvjetima, Stelvio QV s Q4 sustavom djeluje kao stražnji pogon sa 100 posto momenta na stražnjoj osovini, a po potrebi se do 50% momenta prenosi na prednje kotače.

Zasad samo 4x4 verzija

Hoće li Alfa Romeo ponuditi i Stelvio sa samo stražnjim pogonom, još nije poznato.

Kao i Giulia, Stelvio je opremljen s Chassis Domain Control (CDC) sustavom koji koordinira sve elektroničke sustave vozila i upravlja tehnološkim sustavima, a vozači će u sklopu DNA sustava moći birati između različitih načina vožnje – Dynamic, Natural i Advanced Efficient, dok je u QV izvedbi dodan i mod vožnje Race. Dakako, tu je i podvozje s naprednom Alfa Link tehnologijom. Cijene još nisu poznate, a više detalja o europskoj motorizaciji trebali bismo saznati početkom iduće godine, kad se Stelvio očekuje na tržištu.

>> Rođendanska Giulietta ima bogatu opremu po povoljnijoj cijeni

Komentara 2

VE
velikiimali
10:25 25.11.2016.

Dobar

Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije