VEČERNJAKOVA ETAPA IZDRŽLJIVOSTI Škoda Octavia 1,9 TDI DSG nakon 100.000 kilometara

Škoda Octavia 1,9 TDI DSG: Do kraja bez problema

aatm-skoda.jpg
import
24.04.2006.
u 15:53

Pred nama je početak svibnja, a mi smo priveli kraju još jedno maratonsko druženje.

Nakon što smo po 50.000 kilometara prevalili Hyundai Elantrom, Nissanom Primerom, Fiatom Stilom MW, Renaultom Cliom, Hyundai Getzom, Nissanom X-Trailom, Toyotom Corollom, te 100 tisuća s petom generacijom Volkswagen Golfa, sada smo završili i druženje sa Škodom Octavijom.

Automobil smo preuzeli prošlog proljeća, nakon što su isti model imale priliku isprobati još neke autoredakcije.

Početno stanje brojčanika kilometara bilo je 10.674, a posljednji smo ga put "natočili" kada je brojačnik pokazao 101.801 kilometar. I pitanje koji si vjerojatno odmah postavljate - koliko smo goriva potrošili, odnosno kolika je bila prosječna potrošnja?

Da odmah riješimo nedoumicu, potrošeno je ukupno 6472,69 litara dizelskog goriva, ne računamo li posljednje točenje jer nismo sve potrošili.

Prema tim podacima, prosječna je potrošnja tijekom jednogodišnjeg korištenja bila 7,1 litru. To nije previše s obzirom da automobil nismo previše štedjeli, a i dobar dio zajedničkih putovanja bio je po autocestama Europe, uz brzine veće od 150 kilometara na sat.

Od posljednjeg izvještaja nije se ništa pokvarilo, pa možemo reći da smo testiranje završili bez problema. Naravno, ne zaboravljamo teškoće sa sustavom senzora zračnog jastuka koji se nepotrebno uključivao i palio signalnu lampicu na instrumentnoj ploči.

Problem je riješen zamjenom svih senzora, popravkom unutar jamstvenog roka. Otad se signalna lampica nije upalila.

Mijenjali smo jedino dvije žaruljice, te dijelove propisane u knjižici redovitog održavanja.

Između redovitih posjeta servisima, u prtljažniku smo uvijek imali rezervnu litru ulja, jer se u prosjeku 10 tisuća kilometara nakon servisa palila signalna lampica zbog niske razine ulja u motoru.

Ovo nije karakteristika samo našeg automobila, već većine Volkswagenovih turbodizelskih agregata opremljenih pumpe düse tehnologijom ubrizgavanja goriva. Ni nakon prevaljenih 100 tisuća kilometara u unutrašnjosti nema previše pokazatelja korištenja.

Najvidljiviji su na upravljaču, koji je počeo gubiti boju, i na gumenim sagovima.

Ostatak automobila potrebno je samo malo bolje oprati te se prije pogleda na brojač kilometara ne bi moglo zaključiti da su toliki kilometri iza njega.

To, kao i činjenica da nismo imali većih problema s automobilom, dovoljni su razlozi da na kraju testa Octaviji damo solidnu četvorku, jer DSG mjenjač cijenu ipak za nijansu previše podiže.


Infobox


Agregat i mjenjač

Nakon godinu dana druženja s Octavijom, te prije toga isto toliko s Volkswagen Golfom, koji je bio opremljen istim agregatom, možemo reći da je riječ o jako dobrom motoru. No, da bi dobio ocjenu odličan, morao bi trošiti malo manje ulja. Ono što je našu maratonku činilo drugačijom od većine Octavija koje prometuju našim cestama, svakako je DSG mjenjač. Automatski mjenjač pokazao se izvrsnom opcijom, a s obzirom na razliku u cijeni u odnosu prema klasičnom ručnom mjenjaču, isplativ je ako radite više kilometara ili vam, pak, iz zdravstvenih razloga mnogo više odgovara automatika. Vjerujemo kako bi DSG bio puno privlačniji da ima i povoljniju cijenu.


Unutrašnjost

Velika je odlika Octavije prostrana i udobna unutrašnjot. Tijekom testiranja nismo naišli ni na jednu osobu koja bi se požalila na nedovoljno prostora, ni na prednjim ni na stražnjim sjedalima. Osim same putničke kabine, plus je i prtljažni prostor volumena 560 litara, kojem je, s obzirom na postojanje petih vratiju, pristup vrlo jednostavan i kad treba prevesti veće predmete.


Dodatna oprema

Pomoć pri parkiranju naprijed i straga, ručica mjenjača i ručne kočnice u koži, volan u koži Audiouređaj Stream sa CD-om Sahara bež metalik boja, redovito servisno održavanje od 45 do 90 tisuća kilometara

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije