Lojalnost hotelskih gostiju raste 80 posto u posljednjih nekoliko godina, rečeno je na okruglom stolu “Prilike za razvoj turizma kroz inovativna digitalna rješenja” održanom u organizaciji Američke trgovinske komore (AmCham) pa je izazov za industriju kako iskoristiti tehnologiju da se više ugodi gostu.
U hotelskom biznisu tehnologija ne može zamijeniti osoblje, ali ono će se umjesto administrativnim poslovima, poput prijave gostiju i registracije, baviti zadovoljavanjem njihovih potreba i analiziranjem njihovih navika.
– Umjesto da se troši vrijeme na prijavu gosta, vrijeme će se potrošiti na pripremu najdražeg mu koktela ili pak na razgovor o njegovim iskustvima – poručila je Josipa Jutt Ferlan, generalna direktorica DoubleTree by Hilton Zagreb.
Da digitalizacija traje već 20 godina, upozorio je partner PwC-a Dejan Ljuština, koji je procijenio da je hrvatski turizam tek djelomično digitaliziran.
– Ono što je prije bilo rezervirano za najekskluzivnije hotele, sada je kroz tehnologiju dostupnije puno šire, i u hotelima s manje zvjezdica. Tako se stvara lojalnost i tu je uloga tehnologije važna – istaknuo je prednosti digitalizacije Dejan Ljuština.
U AmChamu su poseban naglasak stavili i na prijevoz, odnosno činjenicu da gosti žele biti mobilni. Zato predlažu da se u zakonodavstvo uvede posebna kategorija dijeljeni prijevoz u kontekstu ekonomije dijeljenja. Prema istraživanju Instituta za turizam, slabije ocjene turista upravo su vezane uz promet, prometnu regulaciju i infrastrukturu. Najniže ocjene bile su vezane uz lokalni prijevoz i prometne gužve.
– Unapređenje infrastrukture skupo je i dugo traje pa prioritet treba biti korištenje onoga što već imamo. Preporučujemo da se obrati pozornost na druga rješenja vezana uz dijeljenje prijevoza – izjavila je Andrea Doko Jelušić, direktorica AmChama.