U Hrvatsku je stigao još jedan Renaultov SUV model Symbioz. Po dimenzijama se smjestio između Captura i Australa. Iako je postavljen na proširenu verziju CMF-B platforme koju dijeli s Cliom, Capturom i Megane Conquestom, s dužinom od 441 cm i međuosovinskim razmakom od 264 centimetra mnogo je bliži predstavniku C-SUV segmenta Australu. Prostranost mu je zaista vrlo dobra, kako na prednjim tako i na stražnjim sjedalima, a budući da je stražnja klupa uzdužno pomična za 16 centimetara i praktičnost ovog noviteta je odlična. Prtljažnik tako može primiti od 492 pa sve do 624 litre kada se klupa pomakne skroz naprijed, što je zaista odlično u ovom segmentu. Štoviše, preklapanjem stražnje klupe osigurava se maksimalni prostor od 1582 litre. Utovarna duljina kod Symbioza u tom slučaju iznosi 1,68 metara. Prtljažnik nema prag pa je lako pristupiti ravnoj podnici i utovariti predmete. Vozač može otvoriti ili zatvoriti motorizirani poklopac prtljažnika na nekoliko načina: pritiskom električnog gumba na prtljažniku, upotrebom kartice "Slobodne ruke" ili jednostavnim zamahom stopala u području senzora ispod stražnjeg odbojnika.
Symbioz se prema ponudi prostora i modularnosti promovira kao srednje veliki obiteljski SUV, koji je izvana kompaktan, a iznutra prostran. Isprobali smo ga na ruti od Zagreba do Virovitice i možemo reći da je na ruti koja je kombinacija autoceste i većim dijelom otvorene ceste vrlo ugodan za vožnju. Dolazi samo uz hibridni pogon, već dobro poznati Renaultov puni hibrid bez potrebe nadopunjavanja baterije sa 145 KS koji se nudi u mnogim modelima Renaulta i Dacije. Serijsko-paralelna hibridna arhitektura kombinira dva električna motora, glavni električni motor snage 49 KS i visokonaponski elektropokretač-generator snage 24,5 KS, s 1,6-litrenim četverocilindričnim benzinskim motorom snage 94 KS, pametnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i litij-ionskom baterijom od 1,26 kWh. Sustav radi glatko i tiho u gradskoj vožnji, ali i uz dovoljno snage za dobar ritam i na autocesti, kao i na otvorenoj cesti. Uvijek se pokreće u električnom načinu rada i omogućuje vozačima da ostanu u posve električnom načinu rada do 80 posto vremena u gradskoj vožnji, pri čemu se postiže ušteda od 40 posto u odnosu na tradicionalni benzinski motor u istom ciklusu vožnje.
Na autocesti, pogonski sklop omogućuje motoru s unutarnjim izgaranjem da izravno pokreće kotače, bez nepotrebne aktivacije električnih motora kao kod konvencionalnih hibridnih sustava. Oduševila nas je potrošnja od samo 5,1 l/100 km koju smo izmjerili od Virovitice do Zagreba. Novost je funkcija E-save, koja se aktivira pritiskom gumba na armaturnoj ploči, a pomaže održati napunjenost baterije na najmanje 40 posto. Na taj se način osiguravaju optimalne performanse prilikom zahtjevnijih vožnji, kao što je vožnja uzbrdicom. Renault Symbioz dolazi sa sveobuhvatnim paketom tehnološki napredne opreme, uključujući panoramski krov Solarbay s funkcijom zatamnjivanja.
Tu je i multimedijski sustav openR link s ugrađenim Google uslugama, okomitim 10,4-inčnim dodirnim zaslonom (serijski u svim inačicama) i 10,3-inčnim zaslonom brzinomjera (u početnoj opremi 7" zaslon). Od druge po redu opreme Techno dolazi uz Google usluge za korisničko iskustvo intuitivno kao na pametnom telefonu. Cijena Symbioza s početnom opremom Evolution jest 29.690 eura, uz opremu Techno koja između ostalog donosi Google usluge, navigaciju i 18" alu naplatke košta 30.990 eura. Još opremljenije verzije su Techno Esprit Alpine i Iconic.
Koji je smisao tih kutija osim ako nisi lovac ili GSS?