Gužve na gradskim prometnicama i zagađenost zbog ispuštanja štetnih plinova iz automobila rastu, mnogi gradovi ograničavaju promet vozila s konvencionalnim motorima u svojim središtima, a sve više proizvođača trudi se predstaviti alternativu. Tako je Citroën za svoju 100. godišnjicu predstavio otkvačen koncept električnoga gradskog automobila Ami One Concept, koji bi mogli voziti i oni bez vozačke dozvole B kategorije, odnosno s vozačkom dozvolom za moped koja vrijedi za one sa 16 navršenih godina (ovisno o zakonodavstvu države i snazi elektromotora u nekim zemljama se traži A kategorija za motocikl).
Vrlo kompaktno vozilo s dužinom od 2,5 metara i masom od 425 kg, dizajnirano je kao alternativa javnom prijevozu poput autobusa, tramvaja ili metroa, kao i mopedima, motociklima, romobilima, za razliku od kojih ipak nudi krov nad glavom te zatvorenu kabinu koja je sigurnija u prometu. Maksimalna je brzina Ami One Concepta 45 km/h, a doseg s jednim punjenjem 100 km.
Osim Citroëna, još jedno zanimljivo vozilo za urbana područja pokretano strujom predstavio je i Seat. Model Minimó ujedinjuje sve prednosti automobila i motocikla. Ovo električno vozilo s četiri kotača dugačko je također 2,5 metra te osigurava vrhunsku mogućnost rukovanja i jednostavno parkiranje, pruža udobnost i sigurnost vozila te agilnost svojstvenu vozilima na dva kotača. Namijenjen je vozaču i suvozaču, koji sjedi iza njega.
Seat Minimó koncepcijski je vrlo sličan Renault Twizyju, električnom vozilu koje se već može kupiti u Hrvatskoj po početnoj cijeni od 76.900 kuna za model s 5 KS, za koji vam je potrebna vozačka dozvola kategorije AM za moped. Za jaču verziju sa 17 KS potrebna je, ipak, B1 kategorija.
Pogledajte intervju s Rimcem u Ženevi:
Stvarno trebas biti lud da das preko 10000 e za crtani film.Ne sumnjam da ce hrvatska krema radi prestiza kupovati ovaj romobil uz usklik -Sve za cisci okolis.Napomena,baterija kosta ko pola vozila,ali kad se ima moze se.Pitam se dali ce se ovi borci za ekologiju odreci klasicnog vozila.