Tijekom ovogodišnjeg srpnja u Hrvatskoj su novoregistrirana 5132 nova osobna automobila, što je najbolji ovogodišnji rezultat. Od početka godine na naše je ceste pristiglo 22.568 novih automobila. Usporedbe radi, lani smo u srpnju kupili 6212 novih automobila, a ukupna brojka od početka godine do kraja srpnja iznosila je 44.368 automobila, govore podaci Promocije plus. To je pad od 17,4 posto na mjesečnoj, odnosno od 49,1% na godišnjoj razini.
Od početka godine "izgubili" smo 21.800 novih automobila. Rezultati za kolovoz još se zbrajaju, no kolovoz je tradicionalno među slabijim mjesecima.
Najviše kupovali Škodu
Volkswagen, Škoda, Renault, Dacia i Kia najsnažnija su petorka na hrvatskom tržištu novih automobila. U top 10 marki još su Suzuki, Hyundai, Peugeot, Toyota i Opel. Na iznad deset posto tržišnog udjela samo su Volkswagen (15,45%) i Škoda (13,59%), Renaultu malo nedostaje do toga (9,39%). Gledajući po modelima ove nam godine pristiglih novih automobila, najviše smo kupovali Škodu Octaviju (1417 primjeraka), Renault Clio (933), Daciju Sandero (675), Volkswagen Polo (671) i Daciju Duster (615).
Dakle, u petorki najtraženijih nema luksuznih automobila. Najskuplja je upravo najtraženija Octavia s početnom cijenom od 143.051 kn, no ovdje se radi o limuzini dugoj 468,9 cm, upotrebljivoj i u obiteljske i u poslovne svrhe. Renault Clio stoji od 90.500 kn, Dacia Sandero od 74.900 kn. Volkswagen Polo cjenovno starta od 121.047 kn, a Dacia Duster od 99.900 kuna. Škoda Octavia i Dacia Duster i općenito se ubrajaju u modele koji nude najbolji omjer uloženog i dobivenog. Predrasude vezane za češku, odnosno rumunjsku marku kod informiranih su kupaca već stvar prošlosti. Obje su marke, naime, dio svjetski priznatih koncerna - Škoda pripada Volkswagenu, a Dacia Renault Nissan grupi - pa s modelima ostalih marki dijele platforme, motore, mjenjače...
Njihovi kupci profitiraju jer kupnjom automobila manje zvučnog imena za manje novca mogu dobiti nov, kvalitetan i dobro opremljen auto, nerijetko sa svim naprednim sustavima koje nudi i bratski model razvikanije marke. Kupci s predrasudama tu su, bez ikakve dileme, na gubitku. Naravno, kupci automobila ovog cjenovnog razreda nisu kupci novih automobila skupljih marki, no neminovno se postavlja pitanje - kupiti manje razvikan i manji novi automobil ili veći rabljeni auto premium marke. Pitanje isplati li se više kupiti novi ili rabljeni automobil vjerojatno ima odgovora koliko i vozača. Najjednostavnije je sve te stavove sažeti u jedan općeniti - ovisi kakav automobil trebate i što od njega očekujete.
U nove se automobile ugrađuju najnovije tehnologije sigurnosti i povezivosti te su rađeni po najnovijim standardima. Ne morate razmišljati je li bivši vlasnik dobro održavao automobil i što je s njim radio. Financijski, za jednak iznos koliko biste platili novi gradski automobil, eventualno kompakt, možete kupiti nekoliko godina stari auto srednje klase. No, s njim u paketu dolaze i (uskoro) dotrajali dijelovi, lošija sigurnost, izostanak naprednih tehnologija koje se danas ugrađuju i u najmanji novi automobil. Čak ni auti premium marki, ako su starijih godišta, u nižim (jeftinijim) razinama opreme nemaju stavke koje danas serijski dolaze i u najjeftinijim novim automobilima i bez kojih vam, kad vi budete za nekoliko godina taj automobil prodavali, nitko neće ni pogledati vozilo.
Nedavne teške prometne nesreće najbolje pokazuju kakvi su stariji automobili, pa bili oni i premium marke, u srazu s novijim vozilom. Svako doba donosi svoje tehnologije izrade i sigurnosti, drukčije materijale. Ako ste se već odlučili za rabljeni automobil, idealno bi bilo tražiti onaj star dvije-tri godine jer takav je automobil ipak još relativno nov, pod garancijom proizvođača, tehnologija u njemu nije zastarjela i veći su izgledi da nije razbijen pa 'presložen' - iako takvu povijest već može imati i skoro pa nov automobil. Prednost automobila starog dvije-tri godine je i u tome što je već 'odradio' pad vrijednosti do kojeg dođe odmah nakon što izađe na cestu, cijena mu je pala, te su se već pokazali možebitni kvarovi.
Volkswagen prednjači
Prema podacima Promocije plus, broj rabljenih vozila iz unosa u prvih sedam mjeseci je 34.173 automobila, što predstavlja pad od 31,22% u odnosu na isto razdoblje 2019. godine (kad je ukupan broj vozila iznosio 49.687). U ovoj su se godini najviše unosila vozila marki Volkswagen (6353 primjeraka/udio 17,97% u ukupnoj prodaji), Renault (3975/11,75%), BMW (3244/8,94%), Audi (3034/8,76%) i Mercedes (2596/7,19%). Najprodavaniji rabljeni modeli iz unosa u prvih sedam mjeseci su VW Golf (3197 komada), Renault Megane (1389), VW Passat (1283), BMW Serije 3 (1180) i Renault Clio (1166). Prosječna starost unesenih vozila je 7,45 godina.
Iako unos automobila iz neke druge europske države donosi (još) nižu cijenu, zbog tamošnjih nižih državnih davanja, u ovom ćemo se istraživanju zadržati na hrvatskom tržištu jer ovdje kupljenom automobilu možete u stanici za tehnički pregled provjeriti kilometražu. Primjerice, VW Polo iz 2014. godine, s TDI motorom od 75 KS i s 212.624 prevaljena kilometra možete kupiti za 45.000 kn. Ako je auto 2018. godište, VW Polo 1,6 TDI s 80 konja i 24.266 km košta 95.000 kuna; Škoda Rapid Spaceback 1,0 TSI sa 95 KS i 95.000 km stoji 68.900 kn; Renault Clio Grandtour 1,5 dCi sa 75 konja i 62.918 km stoji 84.900 kn. Citroen C-Elysee 1,2 iz 2019. godine s 83 KS i 21.336 km stoji 66.900 kuna.
Automobili premium marki s dokazanim motorima te dobro opremljeni drže cijenu i kao rabljeni. Pronašli smo, primjerice, Audi A4 2,0 TDI iz 2015. godine, sa 163 konjske snage i 83.200 prijeđenih kilometara, po cijeni od 139.900 kuna. Audi Q5 3,0 TDI S-line 2018. godišta, s 286 konja i 114.903 km nudi se za 349.900 kuna.
a glavni uzrok prometnih nesreća je..? više od pola svih nesreća sa težim posljedicama uzrokovano je brzinom. to nema veze sa starošću automobila, ne postoji nikakva veza broja nesreća sa godinama vozila. ceste kroz naša naselja nisu za brzine od 130 km/h. izvan naselja isto nisu. a tu se potegne itekako. i nastrada. mi smo inače poznati da kupujemo osjetno skuplja vozila od standarda kojeg imamo. u zg ima više novih bmw-a, mercedesa i audija nego u beču. nama nije problem dati trećinu plaće za ratu kredita za auto, ali je problem 300 kn za struju, 450 za mobitel, 150 za vodu....