Traje sajam Art Zagreb

U krizi poput ove najviše se isplati investirati u umjetnost i klasične automobile

Zagreb: Sajam umjetnina Art Zagreb otvoren je u Tehničkom muzeju Nikola Tesla
Foto: Marko Lukunic/PIXSELL
1/5
29.08.2020.
u 07:51

Nose se maske, nema inozemnih gostiju, ali Art Zagreb u Hali V Tehničkog muzeja Nikola Tesla je otvoren

Maska obavezna, broj izlagača za trećinu smanjen u odnosu na lani, nema inozemnih gostiju jer ne žele riskirati zdravlje.

Treći sajam Art Zagreb ove godine oslanja se na domaće snage, ali i s odgodom od nekoliko mjeseci i u ovim nenormalnim uvjetima otvoren je i obavezno ga treba posjetiti. U Hali V Tehničkog muzeja Nikole Tesle kultura dokazuje da je itekako žilava i živa, a pred posjetiteljima je izbor djela od eminentnih Marteka, Bućana, Klanjčića i Fellera koje predstavlja Galerija Kranjčar do mladih čiji se radovi mogu kupiti po pristupačnim cijenama u rasponu od 250 kn do 3000 eura koliko je, primjerice, ulje na platnu velikih dimenzija Petre Grozaj, a koje likovnim izričajem baca na vrijeme Tamare de Lempicke.

O cijenama se, naime, u svijetu arta nerado govori, tržište umjetnina zatvorena je sredina, a sajmovi uglavnom služe za povezivanje s umjetnicima pa se kupnje realiziraju tek nakon njih. Lani, konkretno, najskuplja umjetnina prodana na Art Zagrebu bila je teška dva milijuna kuna, ali riječ je o inozemnoj galeriji i njihovoj akviziciji, za hrvatsko tržište to nije uobičajena cijena.

– Korona je poremetila sve. Dovoljno je spomenuti da je sajam trebao biti na proljeće, pa pred ljeto, a uspjeli smo, eto, sada. Nastao je tu i problem financiranja jer tvrtke ne žele kao sponzori biti prisutne na eventima koji okupljaju veći broj ljudi i koji mogu postati izvor zaraze. Tako da je i tu nastupio paradoks, prije smo na eventu željeli što više ljudi, a sad što manje. Osim toga, glavni partner nam je Grad Zagreb pa u tom segmentu ne moramo ni spominjati faktor potresa zbog kojeg su opet, logično, smanjeni budžeti. Svi su oprezni, jako je nesigurno vrijeme, ali sretni smo jer smo uspjeli – kaže nam Daniel Tomičić – organizator Art Zagreba.

Izlažu Petra Šabić, Nikica Jurković, Branka Riđički, Andreja Hojnik Fišić, Ana-Marija Kralj, Klaudija Horvat, Predrag Szilvassy, Alisa Teletović, Ranko Ajdinović. Prvi put na sajmu izlaže i Dubrovnik Contemporary, galerija iz Dubrovnika koju je osnovala i vodi je hrvatsko-američka umjetnica Selma Hafizović. Novi su i umjetnički kolektivi MediumMovement koji se bavi eksperimentiranjem s materijalima, zvukom, slikom, podražajima i DIY gadgetima te duo Pretnja, koji čine Luka Ščrbak i Ena Eklić, a koji su umjetničkom zaigranošću uspjeli i nasmijati publiku.

– Kolektiv Pretnja čini nas dvoje najboljih prijatelja, oboje smo iz Osijeka i sve je krenulo od šala i naše međusobne komunikacije koja se bazira na izmišljanju novih riječi i kombiniranju rečenica poput “Tesla, sve vas prevesla” ili “Kad mačke nema, miševi šokadiju vode” koje nisu u granicama normale, a to smo onda prenijeli na papir. Ima tu dosta slavonske tradicije, a većina radova je zajednička – kaže Ena Eklić, bolja polovica Pretnje, pokazujući nam svoje šarene crteže porocima sklonih gusaka nastale u koroni, čija se cijena kreće od 250 kuna.

Zgrada sajma ima 3000 četvornih metara, mjesta za nužan razmak među posjetiteljima je dovoljno, a tu je i vrt na otvorenom za okrepu i manje svirke.

Na gornjem katu postavljena je raskošna multimedijalna izložba “TRILIK(A3)” kojom Akademija likovnih umjetnosti u Zagrebu, Akademija primijenjenih umjetnosti u Rijeci i Akademija za umjetnost i kulturu u Osijek nastavljaju promovirati svoje studente i nakon što su postali diplomanti i alumniji te im pomaže da uđu na tržište umjetnina. Zabavni su animalni kipovi Manuele Pauk, klasične skulpture Rina Benka, stripovski izričaj Mihaele Erceg te likovna rješenja već afirmiranih Maje Bachler, Mie Maraković, Tare Beate Ratz, Mateja Vukovića...

Druga pak izložba na istom katu, “Marš iz mog horoskopa!” kustosice Selme Hafizović predstavlja Linu Franko, Rebeccu Ribichini, Ahrena Warnera, Corey Hayman, Adriannu Liedtke i Sofiu Albinu Novikoff Unger.

– U svakoj krizi u zadnjim desetljećima investiranje u umjetnine pokazalo se kao najisplativije. Tržište umjetnina i njihove cijene u krizi ne padaju, nego se samo uspori njihov rast za razliku od tržišta dionica, metala ili nekretnina gdje su te varijacije puno veće. Dakle, statistički je potvrđeno da je najisplativije investirati u umjetnine i stare klasične automobile – zaključuje Tomičić.

Ključne riječi

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.
Važna obavijest
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu i mobilnim aplikacijama Vecernji.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Ako nemate korisnički račun, izaberite jedan od dva ponuđena načina i registrirajte se u par brzih koraka.

Želite prijaviti greške?

Još iz kategorije