Agencija Ipsos Puls objavila je priopćenje u kojem objašnjava na koji se način provode i analiziraju rezultati izlaznih anketa.
– Izlazne ankete provode se na dan izbora i to je jedini oblik istraživanja čija je svrha projekcija izbornih rezultata prije službenih rezultata objavljenih od DIP-a. Predizborna istraživanja javnog mnijenja mjere preferenciju pojedinih kandidata u trenutku ispitivanja. Naravno, preferencija pojedinih kandidata povezana je s biračkim ponašanjem, ali na razliku u rezultatima utječe i promjena u preferenciji od trenutka mjerenja do dana izbora, prouzročena svim aspektima kampanje i sučeljavanja te sam izlazak na izbore, poručuju iz agencije.
Već je istraživanje pokrenuto prvi dan nakon objave kandidata, a koje je provođeno prvih 10 dana kampanje, pokazalo da je kandidat Ivan Sinčić zadobio podršku gotovo 10% birača, a daljnjim tijekom kampanje ta podrška je rasla, što je rezultiralo ostvarenim izbornim rezultatom.
– Logično je da kandidat, relativno nepoznat široj javnosti, čija podrška od početnih 0% prije kandidature u tri tjedna dođe do izbornog rezultata od 16,4%, taj rezultat generira tijekom kampanje te da u prvom tjednu kampanje, prije javnih sučeljavanja koja su mu i osnova promidžbenih aktivnosti, nije imao istu razinu podrške. Inače se predizborne kampanje i sučeljavanja ne bi ni radile.S druge strane, odstupanje rezultata predizbornih istraživanja u odnosu na rezultate izbora u slučaju Kolinde Grabar Kitarović te Milana Kujundžića su unutarstatističke pogreške, a čak se i to odstupanje vjerojatno može pripisati većoj mobilizaciji, motiviranosti i izlaznosti njihova biračkog tijela, što je politička činjenica oko koje se slažu svi analitičari, poručuju iz Ipsos Pulsa.
Smatraju kako nema mjesta negativnim ocjenama uspješnosti rezultata predizbornih istraživanja kakve su se nedavno pojavile kod pojedinih komentatora u medijima, a najmanje ocjenama nestručnosti i tendencioznosti agencije koja ih provodi. Izuzetna točnost upravo provedenih izlaznih anketa argument nestručnosti čini potpuno deplasiranim.
– Budući da agencija Ipsos Puls svakom korisniku svojih istraživanja omogućuje potpuno transparentan uvid u sve aspekte provođenja istraživanja te kontrole rada, neargumentirane optužbe za tendencioznost bez provjere rada i razumijevanja opisanog istraživačkog konteksta u najmanju su ruku neprimjerene, poručuju.
>> Zašto 'lažu'? Puhovski: Ankete se rade neozbiljno i zato su griješile
Ma koga vi... Pa danima bombardirate ljude anketama gdje Josipović ponjeduje vec u prvom krugu,pa onda dobije 18% više itd,nikada više vi meni ne bi niti jednu anketu radili!