“Ja sam učenik trećeg razreda Gimnazije Karlovac i na današnjem satu katoličkog vjeronauka profesor je iznio niz skandaloznih tvrdnji vezanih uz pobačaj i medicinski potpomognutu oplodnju. Profesor tvrdi da se fetusi i embriji nakon pobačaja koriste za proizvodnju kozmetike i lijekova. Na pitanje zašto o tome ništa nismo čuli u medijima on govori kako se sve to uspješno zataškava. Govori isto tako da pobačaj rade samo promiskuitetne žene, a ne žene koje se nalaze u situaciji u kojoj nisu u mogućnosti roditi i uzdržavati dijete.“
Odgovarao na pitanje učenice
Pismo je to karlovačkog gimnazijalca napisano nakon sata vjeronauka u srijedu, a došlo je i do nas. U nastavku stoji kako profesor za djecu rođenu potpomognutom oplodnjom tvrdi da su sklonija bolestima, nisu ista kao ostali, “...samo što nije rekao da su izvanzemaljci. Smatram da svatko ima pravo na iznošenje vlastitog mišljenja, ali pritom ne smije iznositi neistine i to još u obrazovnoj instituciji, pa makar to bio sat vjeronauka. Nadam se da ćete reagirati na ove navode jer mislim da treba zaštititi učenike od ovakvih izjava koje su štetne za razvoj zdravog razuma svakog individualca u 21. stoljeću.”
Kontaktirali smo s prozvanim profesorom Tomislavom Šeginom. Kazao nam je kako mu se na satu vjeronauka obratila učenica 3. razreda upitavši ga zna li što o tvrdnji koju je čula na misi (!), kako se abortirani fetusi koriste u kozmetičke svrhe.
– Odgovorio sam joj da sam čuo za slučaj u SAD-u, u kojem se novinar ubacio u agenciju koja prodaje ta tkiva predstavivši se kao kupac, nakon čega je sve završilo na sudu. O tom se slučaju pisalo uglavnom na nekim specijaliziranim portalima, a bila je i vijest na HRT-u, to sam rekao i kazao kako osobno ne znam ima li toga u Europi – rekao je T. Šegina. Tvrdi kako nije izjavio da na pobačaj idu samo promiskuitetne žene jer crkveni nauk govori da je pobačaj moralno nedopušten, ali i da se ne smiju etiketirati žene koje ga naprave.
– To nije moja izjava, najžešće je odbacujem. Tema pobačaja tek nam dolazi, a spomenuli smo ga u kontekstu te kozmetike. Ja mogu predavati samo prema katekizmu koji kaže da se nijedna žena zbog pobačaja ne smije osuđivati, već uvijek treba razumjeti i pokušati objasniti zašto to nije dobro – navodi. Opet na pitanje učenice “zašto je crkva protiv umjetne oplodnje”, objasnio je, kaže, da je problem u uništavanju većeg broja zametaka.
– I rekao sam da, nažalost, postoje istraživanja koja govore da se kod te djece događa veći postotak nekih oboljenja. Sad, zašto je tako, neki smatraju da uzrok leži u tome što se zametak umeće direktno u maternicu, dok mu prirodnim putem do maternice treba pet, šest dana i da je to vrijeme možda presudno, ali rekao sam da ja nisam stručnjak pa to ne znam, već da mi je to kazala kolegica čiji je to bio diplomski rad na Medicinskom fakultetu – kazao nam je Šegina. Na primjedbu da tako ipak sugerira mladim ljudima kako djeca rođena potpomognutom oplodnjom nisu jednaka onima rođenim prirodnim putem, kaže kako je samo govorio o mogućim opasnostima te ponovno ističe da katekizam naučava da je svako dijete jednako vrijedno i ne snosi odgovornost za djela svojih roditelja.
Ravnatelj: Osjetljive teme...
Ravnatelj škole Damir Mandić kazao nam je da se nitko od učenika nije žalio na nastavu vjeronauka.– I ja sam teolog i smatram da su ovo osjetljive teme i treba ih obrađivati obazrivo, nastavnik mora imati na umu i da su to djeca u osjetljivoj dobi – kazao nam je ravnatelj. U Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta najavili su nadzor u karlovačkoj gimnaziji.
“Izravnih saznanja o tome Ministarstvo nema te je dalo nalog Agenciji za odgoj i obrazovanje da izvrši provjeru putem stručno-pedagoškog nadzora”, kažu i napominju da je za program vjeronauka u školama zadužen Nacionalni katehetski ured Hrvatske biskupske konferencije.
>>Nasilje nad ženama je kazneno djelo, a ne prekršaj
>>Naputak Crkve: Predsjednik mora biti protiv pobačaja i za neradnu nedjelju
A zašto mali ide na vjeronauk? Kaj očekuje da će ga vjeroučitelj učit kak da stavi kondom i gdje da što jeftinije cura obavi pobačaj?