Suvremeni svijet zapravo je deprimirajuće isti, gdje god pogledali. Argentina, Hrvatska, posve nevažno. Na toj razini funkcionira sjajan tekst drame #radninaslovantigona autorskog dvojca Jazmíne Sequeire i Luciana Delprata, koji je u ZKM-u režirala njihova zemljakinja Renata Carola Gatica, redateljica koja već godinama živi i radi u Hrvatskoj.
Teba danas i ovdje grad je iz reality showa u kojem Edipova djeca na društvenim mrežama raspravljaju o bremenu svoje obitelji. Antigona želi dokazati kako joj je umro brat, a Kreon je moćnik koji manipulira svijetom "čisteći" informacije i uvodeći smrtnu strahovladu u kojoj je predsjednik tek lutka... U argentinskom tekstu dovoljno je spomenuti selotejp i akumulatore i Teba postaje Hrvatska.
Brutalna istina na sceni postaje tako naš svijet i u njemu još jače odjekuje rečenica Jazmíne Sequeire u knjižici predstave: "...imamo grčke tragedije. Ne možemo reći da nismo upozoreni". To upozorenje savršeno je jasno u rukama redateljice: za nju je Antigona način da preispita svakog glumca na sceni, ali i svakog gledatelja u publici. Pri tome se služi medijem u mediju, pa tako videokamere snimaju i na TV ekrane prenose ono što nam možda u "običnom" kazalištu i promakne: jake emocije, dijaboličnost, izgubljenost...
Videoprijenose koje smo dosad gledali kao moćno oružje na stranim kazališnim gostovanjima sada imamo sjajno iskorištene i u domaćem kazalištu. I zbog toga tu predstavu treba vidjeti. S redateljicom su na njoj radili i sami autori drame, a tekst je prevela Nikolina Židek.
Cijeli autorski tim svoje je umijeće uložio da pojača glumački pogon. Sreten Mokrović je nezaboravni Kreont, Petar Leventić odličan u ulozi Izmene na Facebooku, tu su još i Vedran Živolić, Jasmin Telalović, Frano Mašković i Danijel Ljuboja, te mlada Anđela Ramljak kao strastvena Antigona u borbi za istinu.
>> Antigona se danas ne bori da pokopa brata već da otkopa istinu